کد خبر : 39573
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 9:33
-

اعطای تسهیلات نوسازی به ۱۵۰ دستگاه تاکسی در اهواز

اعطای تسهیلات نوسازی به ۱۵۰ دستگاه تاکسی در اهواز

آیین بهره‌برداری از تجهیزات ترافیکی شهرداری اهواز و اعطای تسهیلات برای نوسازی ۱۵۰ دستگاه تاکسی در اهواز برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز، حجت‌اله سلیمانی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز، صبح امروز _چهارشنبه هفدهم آبان_ در آئین رونمایی از تجهیزات ترافیکی شهرداری اهواز و اعطای

آیین بهره‌برداری از تجهیزات ترافیکی شهرداری اهواز و اعطای تسهیلات برای نوسازی ۱۵۰ دستگاه تاکسی در اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز، حجت‌اله سلیمانی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز، صبح امروز _چهارشنبه هفدهم آبان_ در آئین رونمایی از تجهیزات ترافیکی شهرداری اهواز و اعطای ۱۵۰ فقره تسهیلات نوسازی تاکسی اظهار کرد: امروزه عملکرد مدیریت شهری را با شاخص کیفیت زندگی سنجیده می‌شود، مجموعه اقدامات انجام شده اگر در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندی باشد، نشان‌دهنده اثرگذاری اقدامات است و حمل‌ونقل یکی از مؤلفه‌های مهم کیفیت زندگی است.

وی افزود: در اهواز اگر اقدامات اصولی، سازمان‌یافته و درست انجام نشود، طی ۱۰ سال آینده همچون کلان‌شهر تهران، ترافیک و آلودگی هوا مهم‌ترین دغدغه ما خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: حوزه حمل‌ونقل سه رکن اساسی و مهم حمل‌ونقل شخصی، حمل‌ونقل همگانی و حمل‌ونقل پاک یا انسانی وجود دارد؛ در حمل‌ونقل همگانی شیوه‌های متنوع از جمله قطار شهری، بی‌آرتی و اتوبوس قرار دارد و حمل‌ونقل انسانی مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را نیز خود شخص انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: هرچقدر برنامه‌ریزی و تمرکز مدیریت شهری به سمت شیوه‌های حمل‌ونقل همگانی و بعد از آن حمل‌ونقل پاک باشد، در شاخص کیفیت زندگی اثرگذاری ماندگارتری خواهد داشت، دوره‌ای در شهر اهواز با احداث تقاطع‌های غیرهم‌سطح مخالفت می‌شد چرا که این امر خلاف جریان ارتقای کیفیت زندگی است، هرچقدر که بتوانیم زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی را ارتقا دهیم، در شاخص کیفیت زندگی رشد کرده‌ایم.

سلیمانی با اشاره به اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی مطالبه جدی شهروندان است، تاکید کرد: در زمینه قطار شهری اقدامات خوبی انجام شده و قرارداد بی‌آرتی منعقد شده است و امروز نیز بخشی از ناوگان ترافیکی خریداری‌شده رونمایی می‌شود؛ با این حال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به‌تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید و نیازمند همراهی افراد و سازمان‌های دیگر هستیم.

در ادامه مراسم جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در چند سال اخیر، توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است. در خوزستان نیز سعی شد همگام با همه کشور این مسیر ادامه داشته باشد و با تلاش صورت گرفته، اتفاقات خوبی در وضعیت اشتغال این خانواده‌ها رخ داد، توجه به رفاه و آسایش شهروندان به تنهایی وظیفه شهرداری نیست، بلکه همه دستگاه‌ها به نحوی مکلف هستند تا در این مسیر شهرداری را همراهی کنند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای وظایف خود سال گذشته نوسازی ۱۰۰ تاکسی را پذیرفت که تعدادی از آن‌ها انجام و سایر بخش‌های آن نیز در حال انجام است برای سال جاری نیز ۱۰۰ تاکسی دیگر را نیز نوسازی خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: زمانی که تاکسی‌ها نوسازی می‌شود سه اتفاق رخ می‌دهد، به نحوی که ظاهر شهر زیبا، اشتغال ایجاد و درآمد رانندگان تاکسی با توجه به کاهش هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.