کد خبر : 36414
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 15:21
-

اعزام نیروی کمکی داوطلب راهور در قالب یک هزار و ۴۰۳ تیم به مرزهای اربعین

اعزام نیروی کمکی داوطلب راهور در قالب یک هزار و ۴۰۳ تیم به مرزهای اربعین

آبادان – شبکه خبری خوزستان – رییس پلیس راه راهور فراجا گفت : یک هزار و ۴۰۳ تیم از ۲۰ استان کشور به مرزهای ششگانه اربعینی کشور، به عنوان نیروهای کمکی داوطلب اعزام شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان  سردار حسن مومنی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تردد خودروهای شخصی به پایانه های مرزی، در پی اعلام ستاد مرکزی اربعین مبنی بر استفاده بیشتر زایران از خودروی شخصی، بیان کرد: به منظور بهره مندی زایران از ایمنی کامل در زمان رانندگی در جاده ها ضرورت دارد تا رانندگان به توصیه‌های همکاران ما در پلیس‌راه توجه کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: بیشترین مشکلی که در امر تصادف‌ها با آن روبه رو هستیم، در هنگام بازگشت زایران است که متاسفانه برخی رانندگان با حالت خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی می کنند.

رییس پلیس راه راهور فراجا افزود: زایران وقتی به داخل خاک عراق می روند چند روز پیاده روی و شرایط زیستی سخت را تجربه می‌کنند و بر همین اساس در هنگام بازگشت خستگی بر آنها مستولی شده و لذا ضرورت دارد رانندگان پس از یک استراحت کافی به راهشان ادامه دهند و از سبقت، سرعت غیرمجاز، و شتاب به طور جدی خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به حجم زایران، ما مبنای کارمان را بر اساس سال ۹۸ قرار دادیم، در این سال متاسفانه شاهد افزایش تصادف های جاده ای استان ها در مسیر زایران اربعین بودیم که آن هم به دلیل عجله، شتاب، خستگی و خواب آلودگی رانندگان اتفاق افتاده بود، لذا از زایران می خواهیم تا به توصیه ها به طور جدی توجه کنند و حواسشان به عزیزانشان باشد.

سردار مومنی ادامه داد:رانندگان استراحت کافی کنند و در صورت وجود راننده کمکی در خودرو حتما به تناوب با یکدیگر جا به جا کنند و یک راننده به طور یکسره مسیر را طی نکند تا به سلامت به مقصد برسند.

رییس پلیس راه راهور فراجا با تاکید دوباره بر اینکه مشکل عمده ما بحث شتاب و خواب‌آلودگی رانندگان است، توضیح داد: برخی از نرم افزارهای مسیریاب که زایران برای راهنمایی گرفتن آنها را روی گوشی خود نصب کرده اند، مسیرهای فرعی را به آنها پیشنهاد می‌دهد اما استفاده نکردن زایران از این مسیرها توصیه جدی ما به آنان است زیرا این مسیرهای فرعی ناایمن هستند.

از ابتدای حرکت زایران اربعین حسینی تاکنون، یک میلیون و ۱۰۰ هزار زایر از گذرگاه‌های مرزی خوزستان راهی کشور عراق شده‌اند.

تردد زایران اربعین از گذرگاه های مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان به صوت شبانه روزی ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.