کد خبر : 54943
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 9:49
-

اخبار حمیدیه

جهاد کشاورزی

استفاده بهینه از منابع آبی بخش کشاورزی با اجرای آبیاری تحت فشار در حمیدیه

استفاده بهینه از منابع آبی بخش کشاورزی با اجرای آبیاری تحت فشار در حمیدیه
دوره های آموزشی با هدف آشنایی کشاورزان با مزایای سیستم های آبیاری تحت فشار و صرفه جویی در مصرف آب در شهرستان به صورت مستمر در مراکز خدمات برای جامعه هدف برگزار می شود.

 

شبکه خبری خوزستان / مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه از اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار در سطح ۷۳ هکتار در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان مصطفی عبیاوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه افزایش راندمان آبیاری و بهره وری آب را از اهداف و دغدغه های مهم مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در شرایط خشکسالی و تغییرات آب و هوایی عنوان و اظهار داشت: در راستای افزایش راندمان آبیاری، طرح‌های مختلفی از جمله سیستم های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات عمده هدر رفت آب در آبیاری سطوح ناهموار پستی و بلندی است استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار باعث جلوگیری از هدر رفت و ارتقاء راندمان آبیاری، کاهش هزینه نیروی انسانی، افزایش عملکرد، کاهش هزینه های نهاده های کشاورزی می شود.

 

عبیاوی با بیان اینکه این طرح به روش آبیاری بارانی ثابت کلاسیک و به مساحت ۷۳ هکتار در اراضی شیب دار و شنی شهرستان در مراکز خدمات گمبوعه و خسرج انجام شد اظهار داشت: ضروری است با اصلاح روشهای آبیاری و مدیریت صحیح منابع آبی با استفاده از روشهای علمی، نوین و دانش بنیان در اجرای هر چه بهتر گام برداریم.

 

وی افزود: دوره های آموزشی با هدف آشنایی کشاورزان با مزایای سیستم های آبیاری تحت فشار و صرفه جویی در مصرف آب در شهرستان به صورت مستمر در مراکز خدمات برای جامعه هدف برگزار می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.