کد خبر : 18065
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1399 - 3:47
-

استان خوزستان با کمبود ۶۲ پایگاه اورژانس پزشکی روبه‌رو است

استان خوزستان با کمبود ۶۲ پایگاه اورژانس پزشکی روبه‌رو است

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به وجود ۱۰۰ پایگاه در سطح استان خوزستان گفت: به ۶۲ پایگاه دیگر نیاز داریم. محمدامین زرگر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان خوزستان طی یک سال گذشته به کمک دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس کشور و با یک حرکت

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به وجود ۱۰۰ پایگاه در سطح استان خوزستان گفت: به ۶۲ پایگاه دیگر نیاز داریم.

محمدامین زرگر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان خوزستان طی یک سال گذشته به کمک دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس کشور و با یک حرکت جهادی، در بخش اورژانس خوزستان اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: در هفته آینده ۱۵ پروژه برای افتتاح داریم که احداث سوله بزرگ تعمیرات آمبولانس یکی از این پروژه‌ها است. همچنین ۶ پایگاه در اهواز، هویزه، سوسنگرد، دهدز و اندیکا شروع به کار می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یک اقدام بزرگ و درآمدزا برای استان طراحی و ساخت کابین عقب آمبولانس با توانایی نیروهای داخلی بود؛ سال گذشته بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم که سبب افزایش تجربه و توانمندی نیروهای اورژانس شد.

زرگر با اشاره به کمبودهای موجود در اورژانس استان ادامه داد: در بخش پایگاه و نیروی انسانی کمبودهایی وجود دارد که باید با کمک سایر دستگاه‌ها برطرف شود. در حال حاضر ۲۲۰ دستگاه آمبولانس داریم که اغلب به دلیل فرسوده بودن و گرمای هوا روزانه درحال تعمیر هستند و به دلیل شرایط تحریم برای خرید آمبولانس محدودیت داریم که می‌طلبد افراد خیر در این حوزه به ما کمک کنند.
وی با بیان این که در بیمارستان رازی در ۳ ماه گذشته ۳ هزار و۱۰۰ مورد گندزدایی آمبولانس داشتیم عنوان کرد: بیماری کرونا در ابتدا برای مبهم بود اما از همان ابتدا اعزام بین بیمارستانی بیماران کرونایی را بر عهده گرفتیم در حالی که جا به جایی با خود بیمارستان است. از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۵هزار و ۶۳ مورد انتقال داشتیم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: تعدادی از نیروهای ما به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه اکثرا به کار بازگشته‌اند و در وضعیت خوبی به سر می‌برند.

زرگر با بیان این که در حال حاضر ۱۰۰ پایگاه اورژانس در سطح استان داریم که باید به ۱۶۲ پایگاه برسد گفت: سال گذشته ۱۲ پایگاه با همکاری استانداری ساختیم و ۲۰ پایگاه دیگر برای ساخت آماده داریم اما متاسفانه به دلیل این که استانداری می‌خواهد از طریق واگذاری اوراق کار را پیش ببرد، هیچ پیمانکاری حاضر به تحویل پروژه نمی‌شود.

وی با بیان این که “چرا در مراکز بیمارستانی شهر اهواز یک پد بالگرد قرار نمی‌دهند؟” خاطرنشان کرد: برای قراردادن پد بالگرد در پشت بام بیمارستان امام(ره) اهواز رایزنی کردیم اما شهرداری توجهی نکرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.