کد خبر : 37318
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 18:16
-

ادبیات پایداری نسخه‌ای شفابخش برای فرهنگ و امور تربیتی است

ادبیات پایداری نسخه‌ای شفابخش برای فرهنگ و امور تربیتی است

دزفول-شبکه خبری خوزستان- دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: ادبیات پایداری به عنوان نسخه ای شفابخش و منحصربفرد برای فرهنگ و امور تربیتی کشور تجویز می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان وحید یامین پور عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی کتابخوانی در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول افزود: ادبیات پایداری  گونه بی‌نظیری در ادبیات است و نمونه آن در دنیا وجود ندارد.
وی ادامه داد: سالها باید بگذرد تا متوجه اهمیت خلق ادبیات پایداری و هنر ادبیات دهه های ۷۰ و ۸۰ شویم.
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: انباشت اطلاعاتی با منابع گوگل نه تنها موجب رشد، پیشرفت و توان انسان نمی‌شود بلکه طبق گفته متخصصان تربیت و روان شناسان، افرادی با توهم دانایی و گمراهی تحویل می دهند.
یامین پور با بیان اینکه این انباشت اطلاعات موجب  بیماری سوء هاضمه در درک می‌شود، بیان کرد: انسان‌ها وقتی دچار بیماری در درک مفاهیم می‌شوند که توانایی گوارش اطلاعات را ندارند.
وی اضافه کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که با بارش اطلاعات،  تکثر و تسلسل پیام و انسان‌هایی با توهم دانایی، برحق بودن و رستگاری مواجه هستیم که البته یک بیماری اپیدمی است و در ۲۰ سال اخیر بسیار زیاد شده زیرا نبود وقت لازم برای تحلیل، افراد را دچار توهم می‌کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ذهن ما برای تحلیل این اطلاعات ناتوان است، اظهارداشت: نتیجه سوهاضمه در درک از بین رفتن معنا است؛ در واقع پیام می‌ماند ولی معنای آن از بین می‌رود و همین امر باعث ایجاد مشکل می‌شود.
وی راه برون رفت از این وضعیت را کتاب دانست و افزود: کتاب مشکل کوتاه شدگی زمان در درک را برطرف می کند و باعث می شود از معرض تکثر و تسلسل پیام نجات پیدا کنیم در واقع کتاب مجالی  برای درک مفاهیم  است.
دبیر شورای عالی جوانان کشور بیان داشت: افرادی که مصرف تلفن همراه و حضور در شبکه های اجتماعی در آنها زیاد می شود حرکت مردمک های چشم در آنها تغییر می کند و تحمل مطالعه پیوسته چند صفحه را ندارند و به دنبال معنا نیستند که راهکار آن عادت دادن افراد به کتابخوانی است.
وی افزود: برای ایجاد عادت به مطالعه باید از ادبیات داستانی و پس از آن  ادبیات غیرداستانی و در ادامه به سایر متون پرداخت.
یامین پور گفت: در ادبیات پایداری، کتاب‌ها روایت کننده ابرانسانها هستند و آنچه اهمیت دارد این است که با گونه جدیدی از انسان آشنا می شویم وتبیین روایت هایشان باعث تعمق فهم می شود .
وی با اشاره به اینکه فقط هنر و ادبیات از پس این روایت برمی‌آیند، افزود: با خواندن  روایت ها این امکان را پیدا می کنیم که در معرض آن قرار بگیریم.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهارداشت: اثر هنری مانند چشیدن یک دارو است و از نظر وجودی موجب ارتقای فرد می شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، اختتامیه جشنواره ملی کتابخوانی با معرفی کتابخانه هاو نفرات برتر این جشنواره همراه بود. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.