کد خبر : 26682
تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 4:37
-

آیا شهرداری اهواز به ریل خدمات اولویت‌دار به مردم بازمی‌گردد؟‌

آیا شهرداری اهواز به ریل خدمات اولویت‌دار به مردم بازمی‌گردد؟‌

شهرداری اهواز به عنوان دستگاه خدمت رسان در هفته‌های اخیر شاهد جابجایی در راس مدیریت خود بوده، تغییری که با گزارش رسمی سازمان بازرسی کل کشور در ادامه خدمات امیدآفرین آیت الله رئیسی انجام شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان؛ در گستره وسیعی از پهنه استان رشد عرضی داشته و جمعیت بالا و انباشت مسائل

شهرداری اهواز به عنوان دستگاه خدمت رسان در هفته‌های اخیر شاهد جابجایی در راس مدیریت خود بوده، تغییری که با گزارش رسمی سازمان بازرسی کل کشور در ادامه خدمات امیدآفرین آیت الله رئیسی انجام شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان؛ در گستره وسیعی از پهنه استان رشد عرضی داشته و جمعیت بالا و انباشت مسائل انتظارات را از مهمترین دستگاه خدمت رسان افزایش داده است.

به طوری که اندکی جستجوی نشان می‌دهد که در گوشه گوشه شهر مردم از نبود آسفالت و خیابان صاف تا رها شدن زباله به امان خدا، گلایه دارند. اگر این را به نارضایتی خود مجموعه شهرداری مانند تجمعات کارگران اضافه کنیم، کوهی از دردها و رنج ها سر بر می‌آورد.

در سالهای اخیر، ایجاد و پرداختن به حاشیه و نداشتن اولویت شهر را به مجموعه ای از مشکلات مبدل کرده بود که مردم کمتر تلقی اولویت بندی و مدیریت منسجم در مدیریت شهری را داشتند و به تعبیر رئیس شورای اسلامی شهر؛ اهواز به گعده‌های شبانه و باندبازی‌های رسانه ای بدل شده بود.

با ورود و دستور مستقیم آیت الله رئیسی و اعزام رئیس سازمان بازرسی کل کشور این گره کور خدمت نارسانی به مردم با وجود اراده‌های قوی برای ممانعت، حل شد و بالاخره با بررسی و دستور مستقیم رئیس سازمان بازرسی کل کشور محرز شد انتصاب شهردار سابق از اول دارای اشکال بوده و شهردار سابق فاقد صلاحیت اولیه بوده است. عزلی که موجی از امیدواری به آینده شهر ایجاد کرد.

دستور عزل شهرداری از سوی قوه قضاییه و وزارت کشور طی دو نامه ابلاغ شد و در نهایت باز با وجود فشارهای سنگین سیاسی برای اجرایی نشدن دستور آیت الله رئیسی،شاعری از شهرداری که از اول هم شرایطش را نداشت، برکنار شد و شهر اهواز پس از طی دوسال تلخ و پشت سر گذاشتن آبگرفتگی‌ها سنگین به فردی جدید که برخلاف سلف خود دارای شرایط لازم است سپرده شد.

هر چند هنوز خیلی زمان زیادی از این اتفاق نمی گذرد ولی مردم به عنوان صاحبان اصلی شهر انتظار دارند شهر دوباره به روزهای پر رونق فرهنگی، خدمت رسانی، محیط سالم و پاک برگردد. خواسته‌ای که سرپرست جدید باید با سالم سازی و تزریق روحیه انقلابی در مجموعه به آن پاسخ دهد تا مردم تفاوت را احساس کنند.
ابراهیم نوشادی سرپرست شهرداری اهواز در پاسخ به اصحاب رسانه درباره مدیریت شهری اظهار داشت: به جهت حضور در مجمع کلانشهرها و شهرداران کشور با مسائلی که در شهرها روی می دهد آشنا هستم و رویدادهای شهری را رصد و دنبال می کنم.

وی افزود: ما ۱۲۰ شاخص شهری داریم که متاسفانه در برخی از آنها هیچ پیشرفتی نداشتیم و متاسفانه رسانه ها نیز هیچ گاه به چرایی این مسئله نپرداختند و غالبا یکدیگر را نقد کردیم.

تشکیل ماهانه جلسات دیدار با اصحاب رسانه

سرپرست شهرداری اهواز با بیان اینکه پذیرش سرپرستی شهرداری اهواز از سوی اینجانب به نوعی ادای دین و تکلیفی بود که احساس می کردم باید به مجموعه سازمانی و شهرم ادا کنم و اکنون که این مسئولیت را پذیرفتم نیز به آن افتخار می کنم با جدیت در این عرصه تلاش خواهم کرد و از هیچ انتقادی نیز واهمه ندارم و از آن استقبال هم می کنم.

شهردار منتخب اهواز خطاب به اهالی رسانه گفت: شما نخبگان شهر هستید و من وظیفه دارم صدای شما را بشنوم و بنا دارم که این جلسات را به طور مداوم و ماهیانه برگزار کنم و اتاق فکری هفتگی با حضور اهالی رسانه ایجاد می کنم.

نوشادی از ایجاد تشکلی فرهنگی جهت بررسی مسائل شهر و موضوعاتی که تا کنون به آنها پرداخته نشده خبر داد و افزود: در این تشکل که قرار است هر ده روز تشکیل جلسه دهد مولفه هایی را که تا کنون نادیده انگاشته شده مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد : از آنجا که نگاه مدیران در استان نگاه دولتی است ما به مسئله ای مانند مشکلات در منابع درامدی نپرداختیم و رسانه ها باید به این موضوع بپردازند.

شهردار منتخب با اشاره به وجود صنایع بزرگ در شهر و استان گفت: متاسفانه صنایع در استان مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام نداده اند و اگر این اتفاق می افتاد سطح کیفی زندگی و رفاه مردم موجب ماندگاری آنان در شهر می شد و دیگر با پدیده ای مانند مهاجرت و انتقال سرمایه روبرو نمی شدیم.

شهر اهواز براساس اولویت اداره می‌شود

نوشادی درباره اولویت‌های شهر اهواز اظهار داشت: یکی ازاین رویکردها و اولویت‌ها ایجاد ارزش افزوده برای املاک و اراضی شهرداری است که این کار درآمد پایدار را برای این مجموعه فراهم می کند.

وی با بیان این نکته که شهر با عوارض توسعه نمی یابد، افزود: جبران عقب افتادگی و ایجاد شاخصه های یک کلانشهر با بودجه های دولتی یا شهرداری میسر نیست و تنها راه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، جذب سرمایه گذاری است.

شهردار منتخب اهواز با بیان گوشه ای از کمبودهای شهر گفت: یکی از نیازهای اساسی شهر، نبود شهربازی مدرن، پارک آبی، اماکن تفریحی، گردشگری و تفرجگاههاست. انجام این پروژه ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از اولویت های اساسی ماست.

اینکه شهردار سابق که خود دارای سابقه فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگی بوده در طول دوسال مسئولیت خود یک بار هم با اصحاب رسانه نشستی برگزار نکرد اما شهردار جدید آماده نشست‌های ماهانه با نخبگان است خود نوید بخش برخی تغییرات به نفع مردم و شهر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.