کد خبر : 52487
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 7:41
-

بین الملل

ایسنا

ماهیت تهدید کره شمالی با توجه به همکاری روسیه می‌تواند «به شدت» تغییر کند

ماهیت تهدید کره شمالی با توجه به همکاری روسیه می‌تواند «به شدت» تغییر کند
ماهیت کره شمالی یک تهدید است. ایالات متحده به همکاری با کره جنوبی ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که ترکیب بازدارندگی گسترده آنها تا حد امکان در مواجهه با تهدید در حال تحول کره شمالی قابل اعتماد است.

 

شبکه خبری خوزستان / مدیر ارشد کنترل تسلیحات کاخ سفید گفت: ماهیت تهدید امنیتی ناشی از کره شمالی ممکن است در دهه آینده در نتیجه همکاری بی سابقه این کشور با روسیه به شدت تغییر کند.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایسنا، «پرانای وادی» مدیر ارشد کنترل تسلیحات کاخ سفید به مرکز مطالعات بین‌الملل و استراتژیک واشنگتن گفت: آنچه ما بین روسیه و کره شمالی می‌بینیم سطح بی‌سابقه همکاری در حوزه نظامی است. این امر بی سابقه است ما سابق بر این شاهد چنین سطحی از همکاری نظامی بین پیونگ یانگ و مسکو نبوده‌ایم.

 

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام مسئول کاخ سفید افزود: لازم است هم به کمک کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای به روسیه در جنگ با اوکراین که عمدتا در قالب سامانه‌های موشکی است و هم سایر جوانب و حوزه‌هایی که پیونگ یانگ می‌تواند به مسکو کمک کند، توجه شود. چگونه این رویه می‌تواند توانایی‌های کره شمالی را بهبود بخشد؟ این چه معنایی برای وضعیت بازدارندگی گسترده آمریکا در منطقه با کره و ژاپن دارد؟

 

مدیر ارشد کنترل تسلیحات کاخ سفید خاطرنشان کرد: به نظر من، ماهیت کره شمالی یک تهدید است. ایالات متحده به همکاری با کره جنوبی ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که ترکیب بازدارندگی گسترده آنها تا حد امکان در مواجهه با تهدید در حال تحول کره شمالی قابل اعتماد است.

 

وی در پاسخ به اینکه چقدر نگرانی وجود دارد که چنین متحدانی توانایی‌های دفاعی هسته‌ای خود را در مواجهه با تهدید فزاینده کره شمالی دنبال کنند، گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که سیستم چتر هسته‌ای ایالات متحده همانطور که برای بازدارندگی تهدیدها شامل تهدیدهای نوظهور نشات گرفته در اروپا و آسیا وجود داشته، کافی است.

 

پس از اینکه وزیر امور خارجه کره شمالی در کرملین با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کرد، مسکو روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال توسعه روابط خود با پیونگ یانگ در همه زمینه‌ها، از جمله موارد “حساس” است.

 

پوتین روابط خود را با کره شمالی از زمان اعزام نیرو به اوکراین در سال ۲۰۲۲ تعمیق بخشیده و واشنگتن تحویل موشکی قابل توجه کره شمالی به روسیه را محکوم کرده است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.