کد خبر : 36536
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 15:23
-

آماده باش ۱۴۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان 

آماده باش ۱۴۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان 

آبادان – شبکه خبری خوزستان – مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۱۴۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه و چذابه برای بازگشت زائران اربعین حسینی مستقر هستند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، محمد جولانژاد چهارشنبه اظهار داشت: تعداد ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه و ۲۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی چذابه برای انتقال زائران اربعین حسینی(ع) به سایر نقاط کشور و پایانه مسافربری اهواز در نظر گرفته شده است.
وی افزود: نرخ کرایه مصوب اتوبوس ها برای جا به جایی زائران در محل استقرار آنها در پایانه های مرزی استان خوزستان نصب شده و با هرگونه تخلف در خصوص افزایش کرایه از سوی شرکت های مسافربری برخورد می شود.
جولانژاد بیان کرد: ۲۰ دستگاه اتوبوس زائران را از مرز چذابه به استان های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و شهرهای مسیر این استان ها و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس زائران را از شلمچه به استان های چهارمحال و بختیاری، کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و هرمزگان منتقل می کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و  نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: علاوه بر این طبق مذاکرات صورت گرفته در صورت نیاز به ویژه در زمان اوج زائران، از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی سایر ارگان ها، سازمان ها و  شرکت های تولیدی استفاده خواهد شد.
وی تاکید کرد: زائران پس از پایان زیارت در کشور عراق و پیش از حرکت به سمت مرز، نام مرز ورودی خود را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند تا ناوگان عمومی مورد نیاز تامین و در مرزها استقرار یابد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.