کد خبر : 26523
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 17:44
-

آغاز همکاری شهرداری اهواز و کمیته امداد

آغاز همکاری شهرداری اهواز و کمیته امداد

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز؛ به زودی از دستگاه‌‌های مکانیزه بازیافت زباله‌های خشک در اهواز بهره‌برداری می‌شود ابراهیم نوشادی سرپرست شهرداری اهواز و جمال شیبه مدیرکل و ناجی عبیاوی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان و سرهنگ عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز؛ به زودی از دستگاه‌‌های مکانیزه بازیافت زباله‌های خشک در اهواز بهره‌برداری می‌شود

ابراهیم نوشادی سرپرست شهرداری اهواز و جمال شیبه مدیرکل و ناجی عبیاوی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان و سرهنگ عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان از یکی از دستگاه‌های مکانیزه بازیافت پسماندهای خشک در اهواز بازدید کردند.
سرپرست شهرداری اهواز با بیان این مطلب که تفکیک از مبداء پسماند یکی از تکالیف بر زمین مانده مدیریت شهری در اهواز است، گفت: تفکیک از مبداء موجب کاهش تولید پسماند شده از این جهت نقش مهمی در ارتقاء وضعیت محیط زیست و فعالیت‌های خدمات شهری دارد.
نوشادی عنوان کرد: در گذشته ریل‌گذاری لازم در جهت اجرایی شدن طرح تفکیک با انجام فرآیند انتخاب پیمانکار صورت گرفته اما در عمل این طرح وارد فاز اجرا نشده است، لذا این عزم و اراده برای اجرایی شدن این طرح مهم در حال حاضر وجود دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت شهر اهواز، باید با استفاده از فناوری‌های تقاضامحور مانند اپلیکیشن‌ها و غرفه‌های مستقر با سطح تماس پایین، فعالیت‌های خدمات شهری را بر اساس اقتضائات جدید پیش برد.
سرپرست شهرداری اهواز تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین شهرداری و کمیته امداد را برای تامین و راه‌اندازی ۵۰ دستگاه مکانیزه تفکیک پسماند خشک یک دورنمای مناسب ذکر کرد و افزود: با راه‌اندازی این دستگاه‌ها و فعالیت پیمانکاران طرح تفکیک می‌توانیم در آغاز یک پروسه طولانی جهت آشتی مدیریت شهری با فعالیت‌های محیط زیستی قرار بگیریم.

شهردار منتخب دستگاه‌های نصب شده را در مناطق گلستان، چهار راه نادری، سه راه خرمشهر و شهرک آغاجاری اعلام کرد و گفت: با توجه به نوپا بودن این فعالیت و همکاری مشترک در روند اجرا شاهد تاخیرهایی بوده‌ایم که در این بازدید دستور رفع آن‌ها را صادر کردیم.

ابراهیم نوشادی سرپرست شهرداری اهواز اجرایی شدن این تفاهم‌نامه را گام اول همکاری مدیریت شهری با کمیته امداد جهت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان در شهر اهواز دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای ایجاد اشتغال‌های خانگی، شهری و محله‌محور دارد که باید در راستای تحقق اقتصاد درونزای مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

وی اشتغال‌زایی را یکی از دغدغه‌های جدی امروز کشور دانست و گفت: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه، معیشت و اقتصاد مردم ما را هدف قرار داده‌اند ایجاد هر شغل و زمینه‌سازی برای تولید و استفاده از ظرفیت‌ها، کاری جهادی و انقلابی محسوب می‌شود.

نوشادی کمیته امداد را یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی دانست که تلاش دارد چتر حمایتی لازم را برای نیازمندان فراهم سازد.

سرپرست شهرداری اهواز، رویکرد کمیته امداد را در توانمندسازی نیازمندان و حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و کوچک و مهارت‌آموزی، رویکردی ارزشمند، نتیجه‌بخش و علمی ارزیابی کرد و در پایان با یادآوری این نکته که مدیریت شهری آمادگی کمک به کمیته امداد را در زمینه‌های مختلف دارد، خاطرنشان کرد: از تلاش‌های مجموعه کمیته امداد خوزستان در راستای توانمندسازی مددجویان این نهاد انقلابی، خاضعانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.