کد خبر : 11230
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 - 16:31
-

آبگیری هورالعظیم الگویی برای آبگیری دیگر تالابها

آبگیری هورالعظیم الگویی برای آبگیری دیگر تالابها

آبگیری هورالعظیم الگویی برای آبگیری دیگر تالابها شبکه خبری خوزستان : معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه مدیریت تالاب هورالعظیم را به عنوان الگویی برای احیای تالاب های کشور عنوان کرد. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، احمدرضا لاهیجان زاده در بازدید از روند آبگیری و آخرین وضعیت تالاب

آبگیری هورالعظیم الگویی برای آبگیری دیگر تالابها

شبکه خبری خوزستان : معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه مدیریت تالاب هورالعظیم را به عنوان الگویی برای احیای تالاب های کشور عنوان کرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، احمدرضا لاهیجان زاده در بازدید از روند آبگیری و آخرین وضعیت تالاب هورالعظیم، روند و احیا و آبگیری تالاب هورالعظیم را الگویی مناسب برای احیای سایر تالاب‌ها کشور و خصوصا تالاب میقان در استان مرکزی دانست و افزود: برنامه‌های مدیریتی ساخت کالورت و پلها و تبادلات آبی در بین بخش‌های مختلف این تالاب و گردش آب در تمام تالاب می‌تواند روش مناسب و الگوی مناسبی برای کمک به احیای تالاب میقان در استان مرکزی باشد.
محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: خوزستان، میزان آبگیری در تالاب را در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به بارش های بهاری امیدواریم امسال شاهد آبگیری مناسب این تالاب در بخش ایرانی باشیم.

تالاب هورالعظیم بزرگ ترین تالاب مرزی استان خوزستان است که بین کشور ایران و عراق واقع شده است و یک سوم این تالاب در خاک ایران قرار دارد و برنامه های مدیریت و بارندگی های مناسب باعث شد که در دو سال گذشته بیش از ۹۰ درصد این تالاب آبگیری شود. این تالاب هر ساله میزبان هزاران قطعه از پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستان گذران در استان خوزستان می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.