کد خبر : 8538
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1398 - 8:26
-

آبگیری تمام سطوح پروژه عملیات مدیریت هرزآب منطقه شرق شهرستان هندیجان + تصاویر

آبگیری تمام سطوح پروژه عملیات مدیریت هرزآب منطقه شرق شهرستان هندیجان + تصاویر

این عملیات یکی از بزرگترین عملیات غیربیولوژیک مقابله با ریزگردها می باشد که در غرب آسیا (خاورمیانه) برای اولین بار بدین شکل در شهرستان هندیجان به اجرا درآمده است.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هندیجان خبرداد: آبگیری تمام سطوح پروژه عملیات مدیریت هرزآب منطقه شرق شهرستان هندیجان

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان آرش طیب رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هندیجان در گفتگو با خبرنگار ما در این باره اظهار نمود : پروژه مدیریت هرزآب شهرستان هندیجان شامل عملیات اجرایی احداث هلالی های آبگیر، پیتینگ و گوراب، در بارندگی اخیر به میزان حدود ۶۰ میلی متر، در تمام سطح خود و بطور کامل آبگیری شد.

 

وی افزود: عملیات اجرایی در ۴ سایت به مساحت هر کدام ۶۲۵ هکتار و مجموعاً ۲۵۰۰ هکتار در منطقه بحرانی ریزگرد شماره ۷ موسوم به منطقه شرق شهرستان هندیجان بر اساس ضریب رواناب و آورد آب منطقه با هدف ذخیره نزولات و به دام انداختن آب سطحی و رواناب های منطقه، اجرا شد.

 

طیب در پایان گفت: این عملیات یکی از بزرگترین عملیات غیربیولوژیک مقابله با ریزگردها می باشد که در غرب آسیا (خاورمیانه) برای اولین بار بدین شکل در شهرستان هندیجان به اجرا درآمده است و از دیگر اهداف پروژه ایجاد سایت گردشگری و تفرجگاهی و همچنین ایجاد زیستگاه برای پرندگان بومی منطقه می باشد.

 

خبرنگار/ناصرحکیمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.