کد خبر : 28033
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 - 11:51
-

آبادان ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی را دارد

آبادان ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی را دارد

نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم گفت: با تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه و داشتن مرز مشترک با عراق، این منطقه ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی را دارد. جلیل مختار اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم نمایندگان در دوره اخیر، تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه بود که با مساعدت

نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم گفت: با تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه و داشتن مرز مشترک با عراق، این منطقه ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی را دارد.

جلیل مختار اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم نمایندگان در دوره اخیر، تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه بود که با مساعدت وزیر بهداشت این ارتقا صورت گرفت.

وی افزود: هم مرزی با کشورهای مثل عراق و وجود منطقه آزاد اروند یک فرصت مناسبی برای توسعه نظام سلامت و توریسم درمانی در جنوب غرب خوزستان است.

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار داشت: استان از نظر واردات دارو و تجهیزات پزشکی مشکل دارد که از طریق ظرفیت منطقه آزاد اروند می توانیم این کمبود را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: در صورت راه اندازی داروخانه هلال احمر در منطقه آزاد اروند این توانایی وجود دارد که داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از طریق واردات تامین شود.

مختار تصریح کرد: با توجه به وجود دانشجویان مستعد در منطقه اروند، لازم است مسئولان وزارت بهداشت نسبت به توسعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان و ایجاد رشته های مورد نیاز مانند دندانپزشکی و داروسازی اقدام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان دانشگاه با فراهم آوردن زیرساخت لازم باید زمینه بهره مندی استان از صنعت توریسم درمانی را فراهم کنند. از این طریق با ورود و درمان بیماران سایر کشورها، چرخ اقتصاد منطقه می چرخد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.