کد خبر : 27280
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1400 - 4:59
-

محمد باقر عباسی

‌اصلاح فاضلاب شهر اهواز ۳۵۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد / قرارگاه خاتم پروژه ‌را تا پایان سال تحویل می‌دهد

‌اصلاح فاضلاب شهر اهواز ۳۵۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد / قرارگاه خاتم پروژه ‌را تا پایان سال تحویل می‌دهد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان متولی پروژه فاضلاب اهواز در حال فعالیت است و مقرر شده تا پایان سال ۶۰ درصد پروژه را تحویل دهد. به گزارش شبکه خبری خوزستان، صادق حقیقی‌پور در حاشیه بازدید از پروژه اصلاح فاضلاب اهواز در کوی ملت اظهار داشت: با توافق‌های

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان متولی پروژه فاضلاب اهواز در حال فعالیت است و مقرر شده تا پایان سال ۶۰ درصد پروژه را تحویل دهد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، صادق حقیقی‌پور در حاشیه بازدید از پروژه اصلاح فاضلاب اهواز در کوی ملت اظهار داشت: با توافق‌های صورت گرفته شرکت پیمانکاری جدیدی که همان قرارگاه خاتم است در موضوع فاضلاب اهواز ورود خواهد کرد و تا حدود ۶۰ درصد پروژه را در مدت یک سال به اتمام خواهد رساند.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه با پیشرفت ۴۲ درصدی همراه است که البته با تامین اعتبارات لازم و ورود قرارگاه خاتم می‌توان امید داشت که پروژه در کمترین زمان ممکن با پیشرفت محسوسی همراه شود.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در حال حاضر پروژه اصلاح فاضلاب شهر اهواز به اعتباری نزدیک به ۳۵۰ میلیون یورویی احتیاج دارد که با هماهنگی‌ها و توافق‌های صورت گرفته از منابع مختلف ملی به امید خدا این اعتبار تامین خواهد شد و بتوان تا حد زیادی مشکل فاضلاب اهواز را رفع کرد.

حقیقی‌پور ‌گفت: تا سال گذشته ما توانستیم ۸۷ کیلومتر از خط فاضلاب اهواز که شاهد ریزش آن و آبگرفتگی‌های متعدد در سطح شهر بودیم را اصلاح و ترمیم کنیم که این میزان اصلاح شبکه فاضلاب در کشور نمونه و قابل ستایش است.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته ما به رکورد نصب روزانه ۴۰ شاخه لوله برای ترمیم شبکه فاضلاب اهواز رسیدیم که نتیجه پشت کار و تلاش بی وقفه پرسنل شرکت آب و فاضلاب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: یکی از منابع مهمی که برای تامین اعتبار لازم برای پروژه فاضلاب اهواز ورود کرد صندوق توسعه ملی بود که به یمن توجه ویژه مقام معظم رهبری به استان خوزستان و دستور ایشان مبنی بر تامین این اعتبار از صندوق توسعه ملی، محقق شد.

وی در ادامه گفت: با دستور مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو برای این پروژه اختصاص یافت که در کنار دیگر اعتبارات ملی و استانی می‌توان به تا حد زیادی مشکل اعتبار آب و فاضلاب اهواز را برطرف دانست.

صادق حقیقی پور در خصوص ترمیم شبکه آب اهواز نیز گفت: در طی ۳ سال اخیر حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از شبکه آب اهواز که دچار ریزش، پوسیدگی و تخریب شده بود را ترمیم و بازسازی کردیم که البته مشکل آب اهواز بسیار زیاد است و به این مشکل شبکه آب روستاها رو هم اضافه کنید که یک شبکه بسیار قدیمی و پوسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.