کد خبر : 24130
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 17:43
-

۸۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شد

۸۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شد

۸۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شد سرپرست فرمانداری شادگان ،گفت: ۸۰هزار قطعه بچه ماهی از نوع بومی “بنی” به منظور احیای ذخایر ماهیان تالابی در تالاب بین‌المللی شادگان رهاسازی شد. به گزارش خبرنگارماازشادگان، امید صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان ، گفت:حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان، اشتغال و بهبود معیشتی ساکنان روستاهای

۸۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان رهاسازی شد

سرپرست فرمانداری شادگان ،گفت: ۸۰هزار قطعه بچه ماهی از نوع بومی “بنی” به منظور احیای ذخایر ماهیان تالابی در تالاب بین‌المللی شادگان رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگارماازشادگان، امید صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان ، گفت:حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان، اشتغال و بهبود معیشتی ساکنان روستاهای اطراف تالاب و روستای گردشگری سراخیه از اهداف این طرح می باشد که با مشارکت اداره کل شیلات و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اجرا شد.

امید صبری پور توانمندسازی روستائیان محلی از نظر اقتصادی را از دیگر اهداف رهاسازی بچه ماهی در تالاب شادگان دانست و افزود:در چند سال گذشته این طرح با موفقیت انجام و کمک بسیاری به اهالی روستاهای حاشیه تالاب شد.

 

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: بچه ماهی‌های رها شده متناسب با محیط محلی شادگان است و در تلاش هستیم تا تالاب بین المللی شادگان محل امنی برای رشد و تکثیر بچه ماهی‌ها باشد.

وی بیان کرد: اقدامات اساسی برای رفع مشکلات تالاب شادگان صورت گرفته تا شرایط اشتغال در منطقه بهبود یابد ضمن اینکه توسعه حوزه گردشگری و آبزی پروری نیز هدفگذاری شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان نیز از مردم بخصوص ساکنان مجاور تالاب بین المللی شادگان خواست در نگه داشت و حفاظت از این تالاب کوشا باشند.

محمدجواد اشرفی اظهارداشت: در سال‌های اخیر شاهد صید غیرمجاز ماهی با شوکر در تالاب شادگان بودیم که اثرات زیان‌باری بر ذخایر این تالاب گذاشت و به شدت باعث تحلیل ماهی‌ها شد.

 

وی افزود: به منظور برخورد با افراد متخلف طرح‌های ضربتی برای ناآمن کردن فضا برای صیادان غیرمجاز آغاز شده و انتظار داریم ساکنان اطراف تالاب بین المللی شادگان همکاری لازم با محیط‌بانان را داشته باشند.

 

مدیر کل شیلات استان خوزستان نیز گفت: تقویت ذخایر ماهی در تالاب شادگان بسیار ارزشمند است زیرا تالاب‌ها تاثیر زیادی در تولید آبزیان و اشتغال ساکنان محلی دارند.

 

فتح‌الله ابوعلی اظهار داشت: امسال بیش از ۲ برابر سال قبل در استان خوزستان بچه ماهی در تالاب‌ها رها سازی شده است که سهم تالاب شادگان بیش از ۵۰ درصد سایر نقاط استان بود.

خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.