کد خبر : 28758
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 22:17
-

تسنیم

چرا مشکل دفع آب‌های سطحی مسکن مهر صالح‌شهر اساسی حل نمی‌شود؟/آیا شهرگتوند به شبکه فاضلاب مجهز می‌شود؟

چرا مشکل دفع آب‌های سطحی مسکن مهر صالح‌شهر اساسی حل نمی‌شود؟/آیا شهرگتوند به شبکه فاضلاب مجهز می‌شود؟

معضل فاضلاب و دفع آب‌های سطحی مسکن‌مهر صالح‌شهر و گتوند از مشکلاتی است که سال‌ها مطالبه مردم بوده اما تاکنون اقدامی جهت رفع این مشکل صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ معضل دفع آب‌های سطحی خانه‌های مسکن‌ مهر صالح‌شهر چند سالی است که مشکلاتی برای اهالی این منطقه به‌وجود آورده و علی‌رغم بازدید مسئولانی و مدیران استانی از این محل، تاکنون اقدامی صورت نگرفته است .

یکی از اهالی مسکن‌مهر صالح‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گتوند اظهار داشت: مدت‌هاست که پیگیری می‌کنیم و به گوش مسئولان رساندیم اما متاسفانه تاکنون اقدامی نشده، بوی بد و وجود حشرات موزی و کثیف واقعا اذیت کننده است.مردم انتظارسیدگی فوری داریم.

معاونت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند درهمین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ما بابیان اینکه دفع غیراصولی آب‌های سطحی باعث ایجاد بیماری‌های گوناگون می‌شود.

وی اظهار داشت: دفع غیراصولی آب‌های سطحی باعث جلب و تکثیر حشرات ناقل بیماری، جوندگان و انتقال این بیماری‌ها به انسان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بوی بد و نامطبوع برای ساکنین نیز از مشکلات دیگر این دفع غیراصولی است افزود: ما نه تنها از صالح‌شهر بلکه از کلیه نقاط شهرستان بازدید کردیم و مشکلات فاضلاب یا دفع‌ آب‌های سطحی آنها را بصورت مکتوب به شهرداری‌ها و بخشداری‌ها ارسال کردیم.

صیدی‌پور تصریح کرد: شهرداری‌ها برای جلوگیری از بیماری‌ها لایروبی‌های مداوم و ضدعفونی جداول روباز را در دستور کار دارند اما نقاطی مثل مسکن‌مهر صالح‌شهر مشکل اساسی دارند که باید سریع‌تر رفع شوند همچنین شهر گتوند نیز باید به سیستم جمع‌آوری فاضلاب مجهز شود .

معاونت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند در پایان اضافه کرد: سالانه چندین جلسه شورای سلامت در سطح شهرستان برگزار می‌شود که در این جلسات به موضوع فاضلاب و دفع آب‌های سطحی شهرستان رسیدگی و پرداخته می‌شود .

درهمین رابطه شهردار صالح‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: درباره مشکل دفع آب‌های سطحی مسکن‌مهر صالح‌شهر، ما تمام اقدامات اولیه یعنی بحث طراحی نقشه، مطالعات و اخذ مجوزات قانونی (ماده ۲۳) را انجام دادیم و به استان ارسال کردیم، اکنون منتظر تامین اعتبار پروژه هستیم تا کار را شروع کنیم.

اردشیر رستمی افزود: معاون عمرانی استاندار، مدیرکل امور شهری و مسئولان راه‌وشهرسازی استان از این محل بازدیدکردند و همگی نامه‌ا‌ی جهت رفع این مشکل به مدیرکل مدیریت بحران استانداری نوشتند و ارسال کردند و یک ماه پیش هم در رابطه با دفع آب‌های سطحی شهر جلسه‌ای با مدیرکل بحران داشتیم که در این جلسه طرح جامع دفع آب‌های سطحی مسکن مهر صالح‌شهر بازنگری و بروزرسانی شد و اکنون این طرح درحال سپری کردن مراحل اداری است و مسئولان قول دادند که تامین اعتبار این پروژه در اولویت باشد .

شهردار صالح‌شهر تصریح کرد: لایروبی و ضدعفونی این محل انجام شده است و این پروژه حداقل به هفت یا هشت میلیارد اعتبار نیاز دارد که به‌جد پیگیر این قضیه هستیم و به محض تامین اعتبار کار را آغاز می‌کنیم.

شهردار گتوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شهرداری‌ متولی دفع آب‌های سطحی است، آب سطحی آلودگی ندارد اما بخاطر نبود تاسیسات فاضلاب شهری، فاضلاب خاکستری در جداول روباز سرازیر و موجب آلودگی می‌شود که شهرداری هم نسبت به این موضوع اعتراض دارد چراکه سلامتی کارگران شهرداری درخطر است.

صدیقه میری بابیان اینکه دفع فاضلاب شهری برعهده شهرداری نیست افزود: تنها راه دفع اصولی فاضلاب گتوند ایجاد شبکه فاضلاب توسط شرکت آبفا استان خوزستان است و در جلسه‌‌ی شورای حفاظت کیفی کارون در سال‌ ۱۳۹۷ که استاندار وقت در این جلسه حضور داشت طرح فاضلاب شهری گتوند مصوب شد و سال ۱۳۹۸ نیز استاندار وقت بصورت خاص برضرورت اجرای این طرح تاکید کرد اما متاسفانه اقدامی نشد .

وی تصریح کرد: باوجود اینکه دفع فاضلاب بر عهده شهرداری نیست اما شهرداری علاوه بر حوزه خدمات شهری، سالانه چندین بار با هزینه زیاد اقدام به لایروبی جداول و جوی‌های روباز می‌کند و بخشی از وقت، امکانات و هزینه‌های این دستگاه در این حوزه صرف می‌شود گفتنی است ایجاد شبکه فاضلاب بعد از سال ۱۳۶۹ با تاسیس شرکت‌های آبفا به این شرکت‌ها واگذار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.