کد خبر : 22866
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399 - 6:37
-

ویژه و مهم | مطالبه بهبهانی‌ها درباره نابسامانی “جاده خیرآباد” بی‌پاسخ ماند / محور گچساران ـ بهبهان مسلخ خودروهای عبوری

ویژه و مهم | مطالبه بهبهانی‌ها درباره نابسامانی “جاده خیرآباد” بی‌پاسخ ماند / محور گچساران ـ بهبهان مسلخ خودروهای عبوری

محور مواصلاتی بهبهان ـ گچساران یکی از جاده‌های ترانزیتی است که بیش از ۲۵ سال از وعده‌های مدیران برای ترمیم و افزایش باند آن می‌گذرد اما همچنان تکلیف این محور پرتردد مشخص نشده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ خبر تصادف، فوت و مجروح‌شدن هر روزه مسافران و ساکنان روستاهای اطراف مسیر جاده بهبهان -گچساران به یک امر طبیعی تبدیل شده است.

محور ارتباطی بهبهان -گچساران که دو استان فارس و خوزستان را به هم متصل می‌کند که یکی از پرترافیک‌ترین محورها و راه‌های ارتباطی در جنوب کشور بوده و میزان تردد روزانه خودروها از این راه ارتباطی بسیار بالا بوده است.

رسانه‌ها و مردم دائماً از این وضعیت گلایه کرده زیرا این پروژه در سالیان گذشته و از سوی گچساران به اتمام رسیده اما متأسفانه در شهر بهبهان تاکنون بی‌نتیجه و کار لاک پشتی پیش می‌رود.

یکی از شهروندان بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متأسفانه جاده خیرآباد علی‌رغم همه مشکلاتی که دارد حتی از خط کشی وسط جاده هم برخوردار نیست.

وی افزود: سالانه چند نفر از جوانان این شهر بر اثر عدم تکمیل جاده مذکور جان خود را بر اثر واژگونی از دست می‌دهند و خانواده‌ها را داغ دار می کنند ولی بعد از ۲۵ سال هیچ کس نمی‌خواهد فکر اساسی برای موضوع کند.

این شهروند بهبهانی بیان کرد: این جاده که دو استان مهم را به هم متصل می‌کند آیا باید روند تکمیل آن به صورت لاک پشتی باشد تا ۲۵ سال طول کشیده که هیچ کس تغییری هم در آن نبیند.

تا جایی که قانون اجازه داده همکاری کرده‌ایم

کاظم شکرخواه، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طی چند‌ روز آینده خط وسط جاده خیرآباد به گچساران کشیده می‌شود.

وی افزود: ساخت ۱۰ کیلومتر ‌نخست جاده زیدون را باید از طریق اداره راه و شهرسازی باید پیگیری کرد چون تحویل این اداره نیست البته در ابتدای سال راهداری این محور را احیا کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: تابلو و علائم مربوطه توسط پیمانکار برچیده شده و در حال تعریض هستند که پس از تکمیل تحویل اداره راهداری می‌شود.

وی در خصوص جاده سیمان گفت: این جاده محصول مشترک وزارت نیرو، وزارت نفت و کارخانه سیمان با کار فرمایی اداره راه و شهرسازی است و اداره راهداری در این جاده کاره‌ای نیست.

آقای نماینده مردم منتظر پایان انتظارند!

روند طولانی تکمیل پروژه‌های بهبهان همچنان جان می‌گیرد و چشم مردم این شهرستان در انتظار پایان غم در این جاده‌ها خشک شده است.

با توجه به دیدارهای هفتگی نماینده مردم بهبهان و آغاجاری با مدیران کل استان و همچنین معاونان وزارتخانه‌ها و سفر اخیر معاون وزیر مربوطه انتظار است به زودی با رایزنی بیشتر موضوع این مشکل که ۲۵ سال سن دارد برای همیشه تمام شود.

گزارش از مهدی مستوی

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.