کد خبر : 29688
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 9:34
-

نیشکر هفت تپه در حق کشاورزان پایین دست رودخانه دز ظلم می‌کند

نیشکر هفت تپه در حق کشاورزان پایین دست رودخانه دز ظلم می‌کند

نیشکر هفت تپه در حق کشاورزان پایین‌دست رودخانه دز ظلم می‌کند شبکه خبری خوزستان | سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان با تأکید بر اینکه وضعیت آب در رودخانه دز بحرانی است، گفت: شرکت نیشکر هفت‌تپه در حق کشاورزان پایین‌دست رودخانه دز ظلم می‌کند. به گزارش شبکه خبری خوزستان سید لطیف سیف السادات در گفتگو

نیشکر هفت تپه در حق کشاورزان پایین‌دست رودخانه دز ظلم می‌کند

شبکه خبری خوزستان | سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان با تأکید بر اینکه وضعیت آب در رودخانه دز بحرانی است، گفت: شرکت نیشکر هفت‌تپه در حق کشاورزان پایین‌دست رودخانه دز ظلم می‌کند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان سید لطیف سیف السادات در گفتگو با خبرنگاری مهر با تأکید بر اینکه وضعیت آب در رودخانه دز بحرانی است، اظهار کرد: در انتهای رودخانه دز با مشکل شدید آب مواجه هستیم و در پاییز نیز با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، احتمال کم‌آبی شدید در حوضه رودخانه دز وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: شرکت نیشکر هفت‌تپه موفق شد که در یک روند غیرطبیعی و غیرمعمول، مصوبه‌ای را از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تهران برای برداشت آبِ بیشتر از سهمیه تعیین شده استانی دریافت کند.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان افزود: این اقدام یک اقدام غیراخلاقی و غیرمنطقی است چرا که اجحاف آشکار به کشاورزان حوضه رودخانه دز است که تابع تصمیمات و سیاست‌های استانی هستند.

سیف السادات در ادامه تصریح کرد: طبق اطلاعات موثق، این شرکت سهم آب تابستانه خود را مصرف کرده و آبی را که هم اکنون دارد برداشت می‌کند بیش از حق قانونی آن شرکت بوده و ظلم به کشاورزان حوضه رودخانه دز است.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان گفت: این صحیح نیست که مسئولان این شرکت، امتیازات فراقانونی دریافت کنند چون در این صورت بقیه کشاورزان نیز همین مسیر را طی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت حق کشاورزان پایین‌دست رودخانه دز را ضایع کرده است، اظهار کرد: شرکت نیشکر هفت‌تپه در مردادماه امسال هشت مترمکعب سهمیه آب داشته ولی برداشت آن ۱۸ مترمکعب بوده و در شهریورماه سال جاری که سهمیه آن هفت مترمکعب بوده با اعمال نفوذ ۱۶ مترمکعب آب برداشت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.