کد خبر : 1990
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 تیر 1398 - 17:50
-

طرح جابجایی مناطق آلوده به نفت کامل انجام نشده است

طرح جابجایی مناطق آلوده به نفت کامل انجام نشده است

‌طرح جابجایی مناطق آلوده به نفت کامل انجام نشده است ‌مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به بحث جابجایی خانه‌هایی که در زمین‌های آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان قرار دارند، گفت: از منظر شرکت ملی نفت این کار انجام گرفته و ۱۲۰ میلیارد تومان مدنظر برای جا به جایی واحدهای مسکونی

‌طرح جابجایی مناطق آلوده به نفت کامل انجام نشده است

‌مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به بحث جابجایی خانه‌هایی که در زمین‌های آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان قرار دارند، گفت: از منظر شرکت ملی نفت این کار انجام گرفته و ۱۲۰ میلیارد تومان مدنظر برای جا به جایی واحدهای مسکونی پرداخت شده است اما بنا به دلایلی این کار کامل انجام نشده است.

به گزارششبکه خبری خوزستان احمد محمدی در جلسه شورای مسکن استان که امروز، ۹ تیرماه در اهواز برگزار شد با اشاره به بحث جا به جایی خانه‌هایی که در زمین‌های آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان قرار دارند، اظهار کرد: قصه این جا به جایی بیش از ۱۵ سال است به درازا کشیده شده است. در آن زمان برآورد شده تا در یک برنامه زمان بندی و اولویت بندی شده کار ساخت واحدها انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه برای این کار پرداخت شده است، افزود: قرار بود تا کار جا به جایی نه به صورت ضرب الاجلی و یکجا بلکه در قالب برنامه‌ای اولویت بندی شده انجام گیرد و ابتدا مناطقی که در خطر بیشتری هستند جا به جا شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: این خانه‌ها بر روی مخزن آسماری وجود داشتند و با توجه به انتشار نفت و گاز در آن منطقه از نظر ایمنی باید نسبت به جا به جایی آنها اقدام می‌شد. در این زمینه اما افرادی که باید کار انجام می‌دادند، کار را انجام ندادند و دیگر شرایط نیز باعث شد تا این کار کامل انجام نشود.

محمدی عنوان کرد: از منظر شرکت ملی نفت این کار انجام گرفته و ۱۲۰ میلیارد تومان مدنظر برای جا به جایی واحدهای مسکونی پرداخت شده است اما بنا به دلایلی این کار کامل انجام نشده است.

وی ادامه داد: مجموعه شرکت ملی نفت و مناطق نفت‌خیز جنوب هیچ دخالتی در اینکه چه تعداد واحد باید ساخته شوند نداشته است و فقط بودجه اعلام شده تأمین شده است تا کار جا به جایی انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: میزان آلودگی و نشت نفت و گاز در همه مناطق یکسان نیست و قطعاً مردمی که در مناطق پر خطر هستند، می‌دانند که منطقه خطرناک است و باید آن مناطق را ترک کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مناطقی که مردم تخلیه کرده اند را مشخص کند تا شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در خصوص سایر مناطق نظر دهد که آیا نیاز به جا به جایی از مناطق است یا خیر.

منبع :ایسنا

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.