کد خبر : 15146
تاریخ انتشار : جمعه 5 اردیبهشت 1399 - 10:29
-

خاکریزی و دفن شبانه زباله ها در قلعه چنعان توسط پیمانکار شهرداری

خاکریزی و دفن شبانه زباله ها در قلعه چنعان توسط پیمانکار شهرداری

شبکه خبری خوزستان// در حالی که قرار بود شهرداری کوت عبدالله طی یک ماه پیش رو نسبت به پاکسازی سکوی زباله منطقه قلعه چنعان اقدام کند اما خاکریزی و دفن شبانه زباله ها در این محل توسط پیمانکار شهرداری موجب شده تا مراتب از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گیرد. به گزارش شبکه خبری

شبکه خبری خوزستان// در حالی که قرار بود شهرداری کوت عبدالله طی یک ماه پیش رو نسبت به پاکسازی سکوی زباله منطقه قلعه چنعان اقدام کند اما خاکریزی و دفن شبانه زباله ها در این محل توسط پیمانکار شهرداری موجب شده تا مراتب از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، طی بازدید مشترک رئیس اداره محیط زیست شهرستان کارون، مسئول واحد خدمات شهری شهرداری کوت عبدالله و نماینده واحد بهداشت محیط بیمارستان سینا بهمراه جمعی از فعالین محیط زیست از محل دپوی زباله در روستای قلعه چنعان آخرین وضعیت این محل مورد بررسی قرار گرفت. پس از این بازدید و طی نشستی مشترک مقرر گردید تا پاکسازی کلی سکوی زباله طی یکماه آینده توسط پیمانکار شهرداری صورت پذیرد. علیرغم این موضوع اخیراً مشاهده شد که پیمانکار شهرداری به جای پاکسازی سکوی زباله، بصورت شبانه از طریق کامیون و لودراقدام به خاکریزی و دفن زباله ها در محدوده سکوی زباله ها نموده است. این موضوع از طریق نهادهای نظارتی و مأمورین گشت اداره محیط زیست شهرستان مورد بررسی و صورتجلسه گردیده است.

هر چند انتظار می رفت که شهردار کوت عبدالله و پیمانکار شهرداری پاکسازی اصولی و مبتنی بر رعایت بهداشت محیط را در اولویت کاری خود قرار دهند اما این برنامه به شکل مطلوبی صورت نگرفته است. عدم مدیریت صحیح پسماند، ایجاد آلودگی و دپو نمودن انواع پسماندها در محل سکو و اطراف آن که موجب استمرار آلودگی زیست محیطی و تهدیدات علیه بهداشت عمومی شهروندان شهرستان کارون شده است. از این رو و با توجه به مخاطرات شیوع گسترده ویروس کرونا وفق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی شهردار و پیمانکار شهرداری کوت عبدالله از طریق مراجع قضایی مورد بازخواست قرار گرفته اند.

امیدواریم در شرایط فعلی که سلامت و بهداشت شهروندان از طریق سکوی زباله و رهاسازی پسماند شهری در قلعه چنعان مورد کم توجهی و تهدیدی جدی قرار گرفته مراجع قضایی متولیان و خاطیان اصلی عدم مدیریت و ساماندهی صحیح این محل را مورد بازخواست قرار داده و برخورد قاطع و قانونی با آنان صورت پذیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.