کد خبر : 25168
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399 - 6:57
-

جلسه ستاد مقابله با کرونا و جلسه شورای سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

جلسه ستاد مقابله با کرونا و جلسه شورای سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

جلسه ستاد مقابله با کرونا و جلسه شورای سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد: به گزارش خبرنگارما در جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان باحضور بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان، دبیرشورای سلامت دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، مدیران و سایر اعضاء این

جلسه ستاد مقابله با کرونا و جلسه شورای سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد:

به گزارش خبرنگارما در جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان باحضور بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان، دبیرشورای سلامت دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد. ابتدا

بهنام خضعلی معاون فرماندار با بیان صحبتهای انگیزشی، مدیران و مسولین ادارات و ارگانها را به کار مستمر و جدی در انجام امور محوله تشویق کرد و اظهار داشت: یکی از اصلی ترین راههای حل مشکلات شهرستان خصوصا در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی که یکی از مهمترین اقدامات حال حاضر در مقابله با کرونا میباشد، تعامل و همکاری بین بخشی و در بین ادارات و همچنین مردم است.

وی افزود: امروز رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد که موارد بیماری کرونا در حال افزایش است. باید نظارتها در تمامی اماکن مستعد و شلوغ بیشتر و جدیتر صورت گیرد. روابط عمومی ها و خبرنگاران با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و کانالها و گروههای شهرستانی مردم را از وضعیت پرخطر کنونی آگاه کنند و با ارسال مطالب آموزشی آگاهی و حساسیت مردم در مورد این بیماری را افزایش دهند.

معاون فرماندار در موضوع بیماری کرونا اظهارکرد: وضعیت شکستگیهای لوله های آب سطح شهرستان، وخیم و بی سابقه است، میبایست ادارات شهرداری و آبفای شهری و روستایی با کمک و همکاری هم، ادوات و ماشین آلات مورد نیاز را سریعا به کار گرفته و رفع مشکل کنند. درادامه

دکتر رئیسی دربخش مشکلات بهداشتی شهرستان بیان داشت: متاسفانه موارد شکستگی لوله آب در سطح شهرستان به شدت بالا رفته است که خطر بیماریهای منتقله از راه آب و غذا ازجمله هپاتیتA و التور(وبا) را نیز به شدت بالا میبرد. باید در سریعترین زمان ممکن تمامی شکستگیها برطرف شوند. از طرفی در پنجاه روز گذشته دو مورد لایروبی و آهک پاشی در شهر هندیجان صورت گرفته که باید این عقب ماندگی به سرعت جبران شود، چرا که تجمع آب ناشی شکستگی لوله های آب و عدم لایروبی و آهک پاشی در کنار هم برای بروز بیماریهای مذکور بسیار مستعد کننده خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در صحبتهای خود عنوان کرد: متاسفانه همکاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی مانند استفاده از ماسک و عدم حضور در اماکن و تجمعات شلوغ پایین آمده است. استفاده از ماسک در بین پرسنل ادارات به ۷۰ درصد و در بین مردم به ۳۵ درصد رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در مورد طرح حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح به زبان ساده شامل حضور کارشناسان بهداشت و داوطلبین بسیجی در محلات و درب منازل جهت شناسایی افراد مثبت کرونا و بررسی اطرافیان آنها میباشد. در ادامه این خانواده توسط کارشناسان بهداشت جهت معاینه، دارو و تست سریع کرونا و همچنین در صورت عدم تمکن مالی توسط سپاه ناحیه هندیجان پیگیری و حمایت مالی خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به خطر بیماریهای مشترک بین انسان و دام (زئونوزیس) در شهرستان، آمار و مطالب آموزشی از وضعیت و اقدامات انجام شده در مرکز بهداشت درمورد بیماری های سالک، تب مالت و حیوان گزیدگی ارائه داد.

گفتنی است دکتر رئیسی علل متعددی را نام برد که با مقابله و کنترل آنها، میشود مانع افزایش موارد بیماری در شهرستان شد ازجمله:

-عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم و صنوف مختلف( بخصوص کالاهای خانگی و بازار هندیجان جنوبی)

-عدم رعایت پروتکل ها در جایگاه سی ان جی

-تجمع جوانان بصورت گروهی در جاده هندیجان -دیلم

-عدم رعایت پروتکل ها در محل های توزیع اقلام دولتی

-تجمع زیاد مردم در اطراف شهر هندیجان و روستای دهنو در روزهای تعطیل

-برگزاری مراسمات ترحیم و حضور و تجمع مردم در آرامستان ها (روزهای پایانی هفته)

-عدم رعایت پروتکل ها در پست بانک و پیشخوان ها توسط مراجعین

در بخش جلسه شورای سلامت نیز موارد زیر جهت اجرا مصوب شدند:

-رفع نواقص اصلی کشتارگاه ظرف مدت یک هفته

-رفع شکستگیهای سطح شهر و روستا ظرف مدت یک هفته

-ادامه لایروبی و آهک پاشی جداول در سطح شهر و روستاهای هندیجان

-ادامه جمع آوری و رفع مشکل سگهای ولگرد درپایان ازمصوبات جلسه بود که به تصویب رسید.ناصرحکیمی خبرنگار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.