کد خبر : 27418
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 4:23
-

اخبار حوزه مسجدسلیمان لالی هفتکل اندیکا

مصطفی شکیبافر

برگزاری نشست مشترک نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری مطالبات استان خوزستان و ۴ شهرستان حوزه انتخابیه مسجدسلیمان بزرگ

برگزاری نشست مشترک نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری مطالبات استان خوزستان و ۴ شهرستان حوزه انتخابیه مسجدسلیمان بزرگ

برگزاری نشست مشترک نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری مطالبات استان خوزستان و ۴ شهرستان حوزه انتخابیه مسجدسلیمان بزرگ     شبکه خبری خوزستان | با حضور دکتر علیرضا ورناصری نشست مشترک نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری مطالبات استان خوزستان

برگزاری نشست مشترک نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری مطالبات استان خوزستان و ۴ شهرستان حوزه انتخابیه مسجدسلیمان بزرگ

 

 

شبکه خبری خوزستان | با حضور دکتر علیرضا ورناصری نشست مشترک نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری مطالبات استان خوزستان و ۴ شهرستان حوزه انتخابیه برگزار شد.

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان در ادامه جلسه پیشین کمیسیون اصل نود، امروز جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه همچنین نماینده کمیسیون اصل نود و چهار تن از نمایندگان استان خوزستان از جمله دکتر علیرضا ورناصری بعنوان نماینده مجمع نمایندگان استان خوزستان در شورایِ عالی آب، درمحل سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

 

بر اساس این گزارش، این نشست مشترک با محوریت ۲ موضوع اساسی: پیگیری نتیجه ضرب العجل ۲۰ روزه پیشین در خصوص تفکیک موارد اختلافی از موارد اشتراکی توسط سازمان برنامه و بودجه و همچنین تصمیم گیری در مورد نواقص موجود در اجرای ۱۷ هزار هکتار از اراضی فاز اول برگزار شد.

 

دکتر علیرضا ورناصری طی این نشست ابراز امیدواری کرد: مطالبات مردم خوزستان که ۴ سال میان وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه بودجه سرگردان بود وارد فاز اجرایی شود و شاهد برپایی کارگاهها و عملیات کشاورزی و آبرسانی و اشتغال زایی گسترده باشیم.

 

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: در خصوص پیگیری نتیجه ضرب العجل ۲۰ روزه پیشین که مقرر شد سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری، موارد اختلافی را از موارد اشتراکی تفکیک نماید. موارد مورد اختلاف ۲۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۳ هزار هکتار بود که بناشد عملیات اجرایی ۲۰۷ هزار هکتار دیگر توسط وزارت نیرو و جهاد آغاز شود.

 

 

دکتر ورناصری در ادامه گفت: در ارتباط با تصمیم گیری در مورد نواقص موجود در اجرای ۱۷ هزار هکتار از اراضی فاز اول نیز بنا شد مشکل اعتباری این امر توسط وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه حل شود و وزارت نیرو موضوع کانال اصلی را به انجام برساند تا مشکل ورود به فاز ۲ برطرف گردد و بعد از ۴ سال عملیات اجرایی آغاز شود، البته بخشی از مشکل اعتباریِ باقیمانده فاز دوم توسط سازمان برنامه و بودجه با استفاده از ردیفهای اعتباری که در اختیار دارد در اسرع وقت تامین خواهد شد و در مجموع مواقفِ تخصیص حق آبه و تعیین تکلیف فاز دوم در این جلسه بیش از ۹۰ درصد برطرف گردید ؛ باقی مانده مشکلات این امر یک ماه دیگر برطرف خواهدشد، آنچه مسلم است ما از سهمیه ۲۳۳ هزار هکتاری خود دفاع خواهیم کرد.

 

 

وی ادامه داد: این ۲۰۷هزار هکتار با اولویت شمال خوزستان یعنی از حوزه انتخابیه بنده تا ایذه، رامهرمز و احتمالا بخشی از بهبهان اجرایی خواهد شد.

 

 

ورناصری در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان بازدید هیئت مشترک وزارت نیرو و مجلس که دو هفته پیش صورت پذیرفت مجوز استفاده از روان آبها برای احداث بندهای خاکی و آبهای زیرزمینی برای حفر چاه اخذ شده است که درحال انجام مراحل اداریِ نهایی است.

 

 

وی در خاتمه گفت : اجرای همزمان این دو برنامه در حوزه انتخابیه موجب رفع بسیاری از مشکلات کشاورزی و توسعه اشتغال زایی خواهد شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.