کد خبر : 27210
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1400 - 4:38
-

آخرین اخبار کرونا در ایران| شدت سرایت ویروس جدید ۱۰ برابر است / ۷۱ درصد نقص تردد در شهرهای قرمز منطقی نیست + نقشه

آخرین اخبار کرونا در ایران| شدت سرایت ویروس جدید ۱۰ برابر است / ۷۱ درصد نقص تردد در شهرهای قرمز منطقی نیست + نقشه

درحالی که بهترین راهکار مقابله با ویروس منحوس رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در پیک چهارم اعلام شده؛ آمار ۷۱ درصدی نقص تردد در شهرهای قرمز نگرانی تازه‌ای در میان مسئولان ایجاد کرده است. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، به گفته مسئولان بهداشت و درمان از ابتدای هفته جاری شرایط تازه‌ای از موج چهارم همه‌گیری

درحالی که بهترین راهکار مقابله با ویروس منحوس رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در پیک چهارم اعلام شده؛ آمار ۷۱ درصدی نقص تردد در شهرهای قرمز نگرانی تازه‌ای در میان مسئولان ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، به گفته مسئولان بهداشت و درمان از ابتدای هفته جاری شرایط تازه‌ای از موج چهارم همه‌گیری کرونا در کشور ایجاد می‌شود و روند افزایشی تعداد بیماران به دلیل جهش قدرت سرایت ویروس کرونای انگلیسی احتمالا رکوردهای تازه‌ای از میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس منحوس در سال ۱۴۰۰ به ثبت‌می‌رساند.

این اظهار نظر از سوی مسئولان بهداشت و درمان اگرچه حکایت از برآوردها و برنامه‌ریزی‌های منسجم برای مدیریت شرایط همه‌گیری دارد اما همانطور که از ابتدای آغاز همه‌گیری کرونا در سال ۱۳۹۸ اعلام شد برای دستیابی به نتایج بهتر و کم‌هزینه‌تر در چنین وانفسایی همکاری و همراهی مردم سرنوشت‌ساز و تعیین کننده است.

نکته‌ای که ظاهرا بعد از ۱۴ ماه برای هموطنان هنوز کاملا روشن نیست و آمارها نشان می‌دهد علی‌رغم تمام تدابیر و محدودیت‌های کرونایی که ایجاد شده میزان همراهی و همکاری هموطنان کاهش قابل توجه و البته معناداری دارد تاجایی که روز گذشته میزان مشارکت مردمی در اجرای قوانین و پروتکل‌ها ۵۸٫۵ درصد اعلام شده که برای مقابله در پیک چهارم غیرقابل قبول است.

پایتخت صدرنشین تخلف تردد شبانه

براساس رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است هم اکنون در سراسر کشور ۲۵۷ شهرستان قرمز، ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان رنگ آبی دارند که مطابق با همین رنگ‌بندی محدودیت‌هایی در موج چهارم همه‌گیری کرونا برای آنها درنظر گرفته شده که هموطنان برای همراهی کادر درمان و البته کاهش میزان ابتلا و نهایتا مرگ و میر لازم است به رعایت این محدودیت‌ها توجه ویژه داشته باشند.

هرچند در چنین شرایطی اعلام می‌شود که میزان رعایت پروتکل‌ها و البته به محدودیت‌های اخیر در سطوح بسیار پایینی نسبت به شرایط قرار گرفته و این بی‌توجهی می‌تواند هزینه‌ای سنگین به کل جامعه تحمیل نمایند ، تاجایی که اعلام شد در شهرستان‌های قرمز کرونایی ۷۱ درصد و در شهرستان‌های نارنجی ۷۳ درصد نقض محدودیت‌ها اتفاق افتاده است .

در آمارهایی که اعلام شد سهم نگران کننده بی‌توجهی به ترددهای شبانه یعنی از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد واقعیتی تلخ را نشان می‌دهد که میزان ۶۶ درصد را به خود اختصاص داده و جالب اینجاست که پایتخت علی‌رغم شرایط بحرانی از نظر وضعیت همه‌گیری کرونا در موج چهارم صدرنشین تخلف تردد شبانه است و نام اصفهان هم به عنوان دیگر شهر در وضعیت بحرانی کرونا دیده می‌شود.

کارشناسان در این زمینه معتقدند نقض بالای محدودیت‌های شبانه به این معناست که بسیاری از هموطنان در تعطیلات اخیر بجای اینکه برای کاهش میزان ابتلا و کند شدن سرعت چرخش بیماری در منزل بمانند و بجز موارد ضروری از خانه خارج نشوند ظاهرا به همواره به دوره‌همی‌های خانوادگی ادامه می‌دهند که شاهد مثال آن افزایش موارد بستری خانوادگی در مراکز درمانی سراسر کشور است.

مرگ پنج سمنانی مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، بر اساس اعلام آخرین آمار و ارقام مرتبط با بیماری کرونا در استان سمنان از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود از ابتدای شیوع این ویروس تا شبانه‌روز گذشته ۳۲ هزار و ۷۸ به این بیماری مبتلا شده‌اند که از مجموع افراد مبتلا شده به کرونا در این استان تاکنون ۹۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

طی شبانه‌روز گذشته ۳۸۲ مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان سمنان شناسایی شده است.

در حال حاضر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی شهرستان‌های سمنان و شاهرود ۳۸۴ نفر بستری هستند.
همچنین در شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار کرونایی نیز در سطح استان سمنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

در شبانه‌روز گذشته آمار فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان پنج نفر بوده است.

آمارها نشان از سیر صعودی ابتلا به شیوع ویروس کرونا در این استان خبر می‌دهد؛ بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند در پیشگیری از این روند نگران‌کننده بسیار حائز اهمیت و اثرگذار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.