کد خبر : 22234
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 - 10:36
-

آئین مراسم تکریم و معارفه مدیر سابق و جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان برگزار شد + تصاویر

آئین مراسم تکریم و معارفه مدیر سابق و جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان برگزار شد + تصاویر

سلامت و کارآمدی دو راهبرد مهم و اساسی دستگاه قضایی برای ایجاد اعتماد مردم به آن است. رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی اعتماد مردم است و سلامت و کارآمدی دو راهبرد مهم و اساسی برای ایجاد این اعتماد می باشد. حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان

سلامت و کارآمدی دو راهبرد مهم و اساسی دستگاه قضایی برای ایجاد اعتماد مردم به آن است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی اعتماد مردم است و سلامت و کارآمدی دو راهبرد مهم و اساسی برای ایجاد این اعتماد می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در آئین مراسم تکریم و معارفه مدیر سابق و جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان که با حضور مهدوی قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، اعضاء شورای معاونین قضایی ، روساء سازمان های تابعه و بصورت ویدئو کنفرانس با روساء دادگستری و دادستان های حوزه های قضای سراسر خوزستان برگزار شد ، سلامت و کارآمدی را دو راهبرد مهم و اساسی دستگاه قضایی برای ایجاد اعتماد مردم دانست و گفت: بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی اعتماد مردم است و سلامت و کارآمدی دو راهبرد مهم و اساسی برای ایجاد این اعتماد می باشد. و باید از هر آسیبی که به این اعتماد ضربه می زند جلوگیری شود.

وی افزود: دستگاه قضایی به ‌منزله پشتوانه اجرای عدالت در جامعه شناخته می شود که با استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای جلب رضایت عمومی گام برمی دارد و با اصلاح نقاط ضعف و کاستی های ساختاری، ضمن فراهم کردن زمینه های استحکام و پایداری نظام، امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: دشمن با توجه به رویکرد و عملکرد قوه قضائیه در مبارزه جدی و قاطع با فساد، با ایجاد هجمه ها به دنبال آسیب رساندن به دستگاه قضایی می باشد و همکاران قضایی باید توجه داشته باشند که امر سلامت ، کارآمدی و رفع نقاط ضعف و همچنین حفاظت و صیانت از مجموعه دستگاه قضایی الزامی است و همه در این مسیر باید تلاش کنند.

وی مسئله مراقبت ، نظارت و حفاظت را مسئله ای مهم و امری ضروری و تأکید شده در شرع مقدس اسلام، مکتب دینی و قوانین ارزیابی و همچنین با تأکید بر اینکه قضات و کارکنان مجموعه قضایی سرمایه های آن می باشند افزود: هنر فرد ناظر و عنصر حفاظتی در مجموعه دستگاه قضایی این است که اقدامات پیشگیرانه را به نحوی اجرا نماید که افراد در مسیر فساد قرار نگیرند چرا که با این رویکرد ضمن حفظ مجموعه از آسیب ها، هزینه کمتری برای فرد و مجموعه ایجاد می گردد.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان در ادامه اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی قوه قضائیه مبارزه قاطع با متخلفین و مفسدین درون و خارج از سیستم قضایی می باشد و در برخورد با فساد چه خرد یا کلان و در هر سطحی که باشد اهتمام ویژه دارد و فضاء را برای مفسدین و متخلفین نا امن خواهد کرد.

در ادامه این مراسم مهدوی قائم مقام مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یکی از اصلی ترین وظیفه کارگزارن نظام را حفاظت و صیانت از دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی بر شمرد و گفت: وظیفه اصلی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی حفاظت و صیانت از دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی است و لازمه آن سلامت نظام است و تحقق سلامت نظام ، مبارزه قاطع و جدی با فساد و پیشگیری از وقوع جرائم و فساد می باشد.

وی افزود: امروزه کارآمدی و اثر بخشی قوه قضائیه در بین مردم باور ذهنی ایجاد کرده است و دشمن به دنبال فروپاشی این باورهاست و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید در برابر نقشه های شوم دشمن هوشیار باشیم.

مهدوی بر ضرورت توسعه و تقویت گفتمان عدالت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: گفتمان عدالت از اساسی ترین و از نیازهای بنیادین جامعه است که باید در کشور توسعه و تقویت شود و نباید این گفتمان متوقف گردد.

در پایان این مراسم از زحمات، خدمات و تلاشهای علی غیاثوند مدیر سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در طول تصدی وی در این مسئولیت تقدیر و صادق جعفری چگنی بعنوان مدیر جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان معرفی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.