کد خبر : 30790
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 10:34
-

اخبار آبادان

ایرنا

ویژه و مهم | خیابان های آسفالت آرزوی دست نیافتنی مردم آبادان / تامین ۲۵۰۰ تن قیر از محل اعتبارات بازآفرینی شهری

ویژه و مهم | خیابان های آسفالت آرزوی دست نیافتنی مردم آبادان / تامین ۲۵۰۰ تن قیر از محل اعتبارات بازآفرینی شهری
پیش‌بینی انعقاد تفاهمنامه شهرداری با راه و شهرسازی و تامین ۲هزار و ۵۰۰ تن قیر از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای آسفالت خیابان‌های آبادان

خیابان‌های آسفالت آرزوی دست نیافتنی مردم آبادان

 

شبکه خبری خوزستان | مردم آبادان پس از گذشت ۳۳ سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز در خیابان‌های آسفالت نشده و پر از چاله تردد می کنند گویی خیابان های آسفالت به آرزویی دست نیافتنی برای مردم این شهر تبدیل شده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایرنا وضعیت نابسامان خیابان‌ها در اکثر مناطق شهر آبادان و نامناسب بودن آسفالت، وجود دست‌انداز در خیابان‌های اصلی و پر تردد مشکلاتی برای عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودروها و رانندگان تاکسی به وجود آورده است.

وضعیت آسفالت در بسیاری از کوچه و خیابان‌های آبادان خصوصا کوچه‌ها و خیابان‌های بافت قدیمی نامناسب بوده و عبور و مرور را برای مردم شهر دشوار کرده است.

 

در زمان بارندگی اکثر خیابان‌های آبادان که فرورفتگی آسفالت یا چاله دارند، پر از آب شده و گاها به راحتی منشا سوانح رانندگی می‌شوند.

 

تعدادی از شهروندان آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در آبادان اظهار داشتند: اکثر خیابان‌های آبادان برای اجرای طرح‌های گازرسانی، آب و فاضلاب، مخابرات و برق، حفاری شده و نوارهای حفاری همچنان بدون آسفالت رها شده است.

 

یک شهروند آبادانی ساکن منطقه ذوالفقاری در این خصوص گفت: وضعیت خیابان‌های این منطقه از ذوالفقار ۶۰ تا ۱۶۰ اسفناک است و مردم به سختی در این خیابان‌ها تردد می‌کنند.

 

عبدالرضا خفایی با بیان اینکه بارها به شهرداری آبادان مراجعه کردم ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم افزود: متاسفانه زیرساخت اکثر خیابان‌های این منطقه مشکل دارد و آسفالت نشدن مزید بر علت شده است.

 

یک شهروند دیگر ساکن منطقه جمشیدآباد آبادان گفت: آسفالت کوچه پس کوچه‌های جمشیدآباد از زمان قبل از جنگ تحمیلی است و کاسه صبر مردم برای رفع مشکلات این منطقه لبریز شده است.

 

هادی دیراوی افزود: اهالی این منطقه بارها به شهرداری مراجعه کرده ولی با وجود قول‌های چندین باره مسوولان تاکنون اقدامی برای آسفالت و زیباسازی این منطقه نشده است.

 

یک شهروند آبادانی ساکن کوی بهار گفت: وضعیت خیابان‌های کوی بهار از بهار ۹۰ تا ۱۱۰ این منطقه نامناسب است و تردد برای مردم سخت است.

 

خدیجه موسوی ساکن خیابان ۱۰۲ منطقه بهار گفت: وضعیت آسفالت خیابان های این منطقه به حدی خراب است که رانندگان تاکسی حاضر به تردد در این منطقه برای جا به جایی مسافر نیستند.

 

وی افزود: اهالی این منطقه بارها به شهرداری منطقه ۲ مراجعه کرده ولی تاکنون هیچ اقدامی برای آسفالت انجام نشده این درحالی است که عملیات حفاری‌های آب، فاضلاب، گاز و تلفن در این خیابان سالها به پایان رسیده است.

 

موسوی ادامه داد: همچنین این خیابان به محلی برای تخلیه کامیون‌های حامل نخاله تبدیل شده و با توجه به اعتراض مردم، مسوولان برخورد جدی با عوامل این کار و یا جمع‌آوری نخاله‌ها نمی کنند.

 

یکی دیگر از شهروندان آبادانی ساکن کوی کارگر گفت: بیشتر خیابان‌های کوی کارگر پر از چاله و چوله است و خودروها به سختی در این منطقه عبور و مرور می‌کنند.

 

علی چمن‌فر افزود: دست اندازهای خیابان‌های آبادان بخصوص کوی کارگر موجب نارضایتی شهروندان این منطقه شده است.

 

به گفته یک راننده تاکسی با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌های شهر دارندگان خودروها باید در طول سال یک تا ۲ بار جلوبندی خودروی خود را تعمیر کنند.

 

سیدعباس هاشمی افزود: تاکسی رانان درآمدی که از مسافرکشی در طول روز بدست می‌آورند صرف هزینه استهلاک خودروی می کنند که در دست انداز و حفاری خیابان‌های این شهر آسیب دیده است.

 

ابراهیم دشتی شهروند ساکن منطقه امیرآباد نیز گفت: عملیات حفاری ناشی از اجرای طرح های  آب، فاضلاب و گاز در این منطقه پایان یافته ولی تاکنون اقدامی برای آسفالت خیابان های این منطقه نشده است.

 

وی افزود: علاوه بر این اکثر کوچه‌های این منطقه قابل تردد نیست و این موجب شده رانندگان تاکسی تمایلی به حمل مسافر در منطقه امیر آباد نداشته باشند.

 

سرپرست شهرداری آبادان بیشترین مشکلات ناشی از خرابی آسفالت خیابان‌ها را در مناطق قدیمی و بافت‌های فرسوده شهر بیان کرد و افزود: شهرداری آبادان با اولویت آسفالت خیابان‌های  مناطق فرسوده و قدیمی را در دستور کار قرار داده و هم اینک قیرپاشی برخی از خیابان‌های ۴۰متری ذوالفقاری شروع شده است.

 

علی بچاری دلیل اجرایی نشدن آسفالت معابر را نبود زیرساخت در برخی از مناطق دانست و گفت: به منظور اجرای آسفالت بافت‌های فرسوده و جلوگیری از دوباره کاری تصمیم بر این شد که طرح ساماندهی آب‌های سطحی اجرایی و پس از آن آسفالت خیابان‌ها آغاز شود.

 

وی بیشترین مناطق فرسوده شهر آبادان را که خیابان های آنها نیاز به زیرسازی و آسفالت دارند مناطق ذوالفقاری، سده، جمشیدآباد، علوانیه، شطیط و سلیچ غربی و شرقی بیان کرد و گفت: در حال حاضر پیمانکار طرح لوله‌گذاری برای دفع آب‌های سطحی در منطقه سلیچ غربی کار را آغاز کرده و پس از اتمام کار آسفالت و بهسازی خیابان‌های این منطقه  انجام خواهد شد.

 

بچاری ادامه داد: برای اجرای طرح ساماندهی آبهای سطحی منطقه ذوالفقاری اسناد آن آماده شده و پس از تایید دانشگاه شهید چمران عملیات این طرح آغاز خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲ باند پل چهارم و بلوار شهدا و از مسیر خسروآباد تا اداره بندر آبادان خیابان ها لکه گیری شده و روکش آسفالت از ایستگاه یک تا پنج ذوالفقاری در حال انجام است.

 

بچاری در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود با انعقاد تفاهمنامه شهرداری با راه و شهرسازی ۲هزار و ۵۰۰ تن قیر از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای آسفالت خیابان‌های آبادان تامین شود.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.