کد خبر : 32779
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1400 - 13:17
-

اخبار مسجدسلیمان

سید ابوالفضل حسینی

یادداشت | تاوان عملکرد ضعیف برخی مدیران را مردم با مال و جانشان می پردازند / تعطیلی بخش آندوسکوپی بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان و بیمارانی که آواره مراکز درمانی در دیگر شهر ها می شوند 📝 کیوان علاسوند

یادداشت | تاوان عملکرد ضعیف برخی مدیران را مردم با مال و جانشان می پردازند / تعطیلی بخش آندوسکوپی بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان و بیمارانی که آواره مراکز درمانی در دیگر شهر ها می شوند   📝 کیوان علاسوند
عدم توجه کافی به مسائل بهداشتی در بیمارستان، نبود وسایل گرمایشی در بعضی از بخش‌ها و کمبود نیروی انسانی و بکار گیری افراد در مسئولیت های غیر مرتبط از دیگر مشکلاتی است که در پایین آمدن کیفیت خدمات درمانی در این مرکز نقش بسزایی داشته است.

شبکه خبری خوزستان | تعطیلی بخش آندوسکوپی بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

بخش آندوسکوپی بیمارستان ۲۲بهمن مسجدسلیمان که در
اردیبهشت ماه سال ۹۹ با هدف ارائه خدمات به بیماران، ارتقاءشاخص های درمانی، صرفه جویی در هزینه ها و پیشگیری از مخاطرات جاده ای راه اندازی شد و پذیرای بیماران زیادی از شهرهای مسجدسلیمان اندیکا و لالی بود، پس از چند ماه فعالیت، بدلیل ضعف و بی تدبیری مدیران بهداشت و درمان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز از چرخه خدمات رسانی خارج شده است.
 

آندوسکوپی بیمارستان ۲۲بهمن مسجدسلیمان یکی از دستگاههای مُدرن و پیشرفته است که حالا بدلیل نبود یک متخصص داخلی و عدم استفاده از آن در حال خاک خوردن است و تنها متخصص داخلی که در این بخش فعالیت می‌کرد با پایان طرح خدمت اجباری، بدلیل کج سلیقگی و سوء مدیریت مدیران وقت بهداشت و درمان شهرستان و ناتوانی در جذب ایشان، عطای کار در این بیمارستان را به لقایش بخشید و ماههاست که از مسجدسلیمان خارج شده است.
 

حالا اما بیماران مسجدسلیمان از انجام یک آندوسکوپی که از بدیهی ترین و ابتدایی ترین امکانات یک بیمارستان است محرومند و ناچارند با هزینه های شخصی و علی رغم تمامی مخاطرات جاده ای، راهی دیگر شهرها بویژه مرکز استان شوند.

 
مشکلات درمانی بیمارستان بزرگ و به اصطلاح یکصد تختخوابی مسجدسلیمان به غیر فعال بودن بخش آندوسکوپی ختم نمی‌شود و کمبود پزشک با تخصص های مختلف در درمانگاه تخصصی بیمارستان و هدایت بیماران به مطب های شخصی از دیگر مشکلات این بیمارستان است که بنظر میرسد از دید مدیران بهداشت و درمان شهرستان پنهان مانده است.
 

شاخص های درمانی بیمارستان ۲۲بهمن نه تنها مطابق با استانداردهای روز کشورمان بلکه در سطح برخی از شهرهای هم جوار هم نیست و شیوه مدیریت این مرکز درمانی نیازمند یک بازنگری اساسی است تا بیش از این رنج بی امکاناتی و کیفیت پایین خدمات درمانی در کنار درد و رنج ناشی از بیماری، جسم و جان بیماران را آزار ندهد‌.
 

عدم توجه کافی به مسائل بهداشتی در بیمارستان، نبود وسایل گرمایشی در بعضی از بخش‌ها و کمبود نیروی انسانی و بکار گیری افراد در مسئولیت های غیر مرتبط از دیگر مشکلاتی است که در پایین آمدن کیفیت خدمات درمانی در این مرکز نقش بسزایی داشته است.

 

سرانه بهداشت و درمان مسجدسلیمان به هیچ وجه متناسب با شان و منزلت مردم این شهر نیست و دانشگاه علوم پزشکی اهواز بعنوان متولی اصلی بهداشت و درمان خوزستان  تا کنون کم توجهی و سهل انگاری های فراوانی نسبت به مشکلات حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از خود نشان داده است و آنگونه که انتظار می‌رود پیگیر رفع کمبودها و نیازهای بهداشت و درمان این شهرستان نبوده است.
 
فرماندار مسجدسلیمان نیز بعنوان رئیس شورای سلامت شهرستان، در این رابطه مسئول است و باید پاسخگوی کاستی های موجود در حوزه  بهداشت و درمان منطقه باشد.
 

حالا با تغییرات بوجود آمده در بخشهای مختلف مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، انتظار می‌رود مدیریت جدید و معاونین درمان و بهداشت دانشگاه با درک بیشتری از مشکلات بهداشت و درمان مسجدسلیمان و محرومیت های این منطقه در راستای رفع این نواقص و کاستی ها گام بردارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.