کد خبر : 4832
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 شهریور 1398 - 8:15
-

نیروی انتظامی نیازمند پشتیبانی و حمایت دستگاه قضایی است

نیروی انتظامی نیازمند پشتیبانی و حمایت دستگاه قضایی است

اهواز| نیروی انتظامی نیازمند پشتیبانی و حمایت دستگاه قضایی است فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: اگر پشتیبانی و حمایت دستگاه قضایی نباشد نیروی انتظامی نمی تواند به وظیفه خود که همان ایجاد نظم و امنیت است به خوبی ایفا کند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، سردار حیدر عباس‌زاده امروز در

اهواز| نیروی انتظامی نیازمند پشتیبانی و حمایت دستگاه قضایی است
فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: اگر پشتیبانی و حمایت دستگاه قضایی نباشد نیروی انتظامی نمی تواند به وظیفه خود که همان ایجاد نظم و امنیت است به خوبی ایفا کند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، سردار حیدر عباس‌زاده امروز در دیدار حجت الاسلام مرادی رئیس دادگستری خوزستان اظهار داشت: نیروی انتظامی در کشور دستگاه اثرگذاری است که کنار قوه قضائیه در تامین نظم و امنیت عمومی نقش بسزایی دارد و با تمام امکانات در ایجاد امنیت و انضباط در کشور و استان تلاش می‌کنند.

وی افزود: اگر پشتیبانی و حمایت دستگاه قضایی نباشد نیروی انتظامی نمی‌تواند به وظیفه خود که همان ایجاد نظم و امنیت است به خوبی ایفا کند.

فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان افزود: در سال جاری پلیس استان توانست علی‌رغم مشکلاتی و با برنامه ریزی دقیق در ایجاد امنیت مطلوب استان خوب عمل کند و امسال ۱۵درصد از جرائم خشن نسبت به مدت مشابه سال گذشته را کاهش دادیم و این مرهون تلاشها و همکاری سازنده بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان است.
وی یکی از اقدامات مهم نیروی انتظامی و دادگستری خوزستان را نشست های تعاملی جهت هر چه بهتر ایجاد نمودن امنیت در استان دانست و عنوان کرد: مجموعه نیروی انتظامی استان آمادگی کامل دارد در راستای تأمین امنیت و نظم در خوزستان با دستگاه قضایی تعاملات وهمکاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.

سردار عباس‌زاده تأکید کرد: در تلاش هستیم که رضایتمندی مردم را با اقدام به موقع دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت بیشتر کنیم.

به گزارش تسنیم در ادامه این دیدار معاونین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان به ارائه نظرات و دیدگاه ها و همچنین گزارشی از عملکرد حوزه های تحت امر خود پرداختند.

دشمن به دنبال ایجاد بی‌اعتمادی مردم نسبت به پلیس است

حجت الاسلام صادق مرادی در دیدار با سردار عباس‌زاده فرماندهی و معاونین نیروی انتظامی خوزستان اظهار داشت: سرعت در کنار دقت و قاطعیت در صدور و اجرای احکام سبب گسترش امنیت و کاهش چشمگیر حجم جرائم در سطح جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر وجود عواملی در وقوع بی‌نظمی و ناامنی در سطح جامعه، بیان کرد: در همین راستا وظایفی برعهده دستگاه‌های اجرایی است که باید در کنار دستگاه قضا و نیروی انتظامی به نقش خود در تحقق و ارتقای امنیت پایدار عمل کرد.

رئیس دادگستری استان خوزستان از جمله رکن‌های ایجاد امنیت را پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و ادامه داد: تنها قوه قضائیه و نیروی انتظامی موظف به پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نیستند بلکه ده‌ها سازمان و نهاد دیگر در این زمینه وظایفی را برعهده دارند.

وی با اشاره به اثرگذاری نهادهای مختلف در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، اظهار داشت: از جمله وظایف قوه قضائیه اجرای صحیح قانون و نیروی انتظامی نیز ضابطان اجرای آن است البته صلابت و سلامت نیروی انتظامی سبب اجرای صحیح قانون می‌شود.

حجت الاسلام مرادی امنیت و آرامش امروزه کشور را مرهون خون شهدا و فداکاری‌های نیروی‌های امنیتی و انتظامی برشمرد و افزود: برای حفظ این دستاوردها باید با تمام توان تلاش کرد.

رئیس دادگستری استان خوزستان با اشاره به سلامت، صلابت و اقتدار نیروی انتظامی، ادامه داد: این چنین نیروی انتظامی می‌تواند ریشه‌های بی‌نظمی و ناامنی را برطرف کند. از علل پیشبرد اهداف امنیتی و انضباط اجتماعی اعتماد مردم به پلیس است.

وی با اشاره به نقش دشمن برای ایجاد ناامنی، اخلال در کشور و بی‌اعتمادی مردم به پلیس، عنوان کرد: دشمن خبیث برای تخریب قوه قضائیه و نیروی انتظامی با استفاده از مطالب دروغ و کذب سعی در اتفاقات اخیر فوت یک دختر در استفاده از موج ایجاد شده بواسطه این حادثه را داشت که با توجیه افکار عمومی ناکام ماند.

حجت الاسلام مرادی بر ضرورت استفاده از فضای مجازی جهت انعکاس فعالیتهای بسیار مهم و سازنده قوه قضائیه و نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها تاکید کرد و گفت: انعکاس فعالیت‌ها مهم و سازنده قوه قضائیه و نیروی انتظامی در فضای مجازی بسیار ضروری و با اهمیت است و باید این ظرفیت را از دشمن گرفت تا نتواند به اهداف خود در ایجاد بی‌نظمی و التهاب در جامعه دست پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.