کد خبر : 38769
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 5:37
-

محمد باقر عباسی

معاون استاندار خوزستان: عملیات عمرانی ستاد اربعین در شلمچه ۱۵ مرداد پایان می‌یابد

معاون استاندار خوزستان: عملیات عمرانی ستاد اربعین در شلمچه ۱۵ مرداد پایان می‌یابد

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به شتاب بخشی روند ایجاد زیرساخت‌ها اربعین در مرز شلمچه گفت: عملیات عمرانی ستاد اربعین در شلمچه ۱۵ مرداد پایان می‌یابد. به گزارش شبکه خبری خوزستان، ولی‌الله حیاتی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی در مرز شلمچه افزود: از ورودی مرز شلمچه تا نقطه صفر مرزی وظایفی

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به شتاب بخشی روند ایجاد زیرساخت‌ها اربعین در مرز شلمچه گفت: عملیات عمرانی ستاد اربعین در شلمچه ۱۵ مرداد پایان می‌یابد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، ولی‌الله حیاتی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی در مرز شلمچه افزود: از ورودی مرز شلمچه تا نقطه صفر مرزی وظایفی به کمیته‌ها محول شده بود که به خوبی در حال اجرا هستند و تا نیمه مردادماه به پایان خواهند رسید.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه استانداری خوزستان، موکب‌داری توسط ادارات و سازمان‌های دولتی ممنوع است، اظهارکرد: هر سازمانی که قصد مشارکت در فرآیند اربعین حسینی را دارد، باید به‌جای موکب داری به امر فراهم‌آوری زیرساخت‌ها اهتمام ورزد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: سازمان‌ها کمک‌های خود را در اختیار کمیته جمع‌آوری کمک‌های مردمی قرار دهند تا از آن طریق به‌صورت عادلانه میان هیات‌ها و مواکب مردمی توزیع شوند.

وی پیش‌بینی کرد پنج هزار کامیون حامل مواد غذایی و لوازم مورد نیاز مواکب از مرز شلمچه به عراق اعزام شوند و ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۵۰ دستگاه آمبولانس، چهار فروند بالگرد اورژانس و ۲ بیمارستان صحرایی به عنوان پشتیبان بیمارستان شهید سلیمانی از ۲۷ مرداد تا ۱۹ شهریور در مرز شلمچه مستقر شوند و به زائران خدمات دهند.

منطقه آزاد اقدامات خوبی در حوزه‌های زیرساخت، عمران و فرهنگی انجام داده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های ستاد اربعین منطقه آزاد اروند از چند ماه قبل آغاز شده و اقدامات خوبی در حوزه‌های زیرساخت، عمران و فرهنگی صورت گرفته است.

علی زارعی افزود: اقدامات خوبی در بخش‌هایی همچون آب آشامیدنی، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، اقدامات سرمایشی، محوطه سازی، ایجاد سایه‌بان و جاده دسترسی انجام شده است که اربعین سال جاری را نسبت به سال‌های گذشته متمایز خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: این سازمان در سال جاری، بیش از یکهزار میلیارد ریال از اعتبارات داخلی خود به برگزاری اربعین تخصیص داده که نسبت به اختصاص ۳۰ میلیارد ریال در سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است.

منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل