کد خبر : 38931
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 10:47
-

نباید رسم غلط تیراندازی الگوی نسل نو و جوان امروزی شود

نباید رسم غلط تیراندازی الگوی نسل نو و جوان امروزی شود

یادداشتی از علی مطیعی   با وجود تمام آژیرهای مرگ ، متاسفانه مکررا در برخی از مراسم‌ عزا و عروسی رسم تیراندازی ادامه دارد روش و سنتی غلط که ماحصل آن بیشتر اوقات برای خانواده ها و اکثر مردم غم انگیز و دردناک است. بارها شاهد بودیم عروس و داماد و حتی مهمانان مراسم عروسی

یادداشتی از علی مطیعی

 

با وجود تمام آژیرهای مرگ ، متاسفانه مکررا در برخی از مراسم‌ عزا و عروسی رسم تیراندازی ادامه دارد روش و سنتی غلط که ماحصل آن بیشتر اوقات برای خانواده ها و اکثر مردم غم انگیز و دردناک است.

بارها شاهد بودیم عروس و داماد و حتی مهمانان مراسم عروسی و عزا ممکن است به قتل برسند

که این موضوع شدیدا باعث ترس، وحشت ، عدم امنیت و از بین رفتن آرامش مردم گریده است.

 

تیراندازی در آیین و سنن برخی اقوام خوزستانی‌ بسیار چشمگیر و فراگیر شده و متاسفانه افرادی هدف گلوله جهل دیگران قرار می‌گیرند و جان‌شان را از دست می‌دهند که باید روش های صحیح و عاقلانه برای حذف این روش اشتباه  به شکل جدی پیگیری شده و قدم های موثر و اثربخشی برداشته شود و قطعا باید جهت اصلاح و مبارزه با رسوم نامطلوب و غلط تیراندازی در مراسمات عزا و شادی در استان ضمن برخورد قانونی باید از جانب بزرگان طوایف و قبایل چاره اندیشی صورت پذیرد تا شاهد کاهش و در نهایت حذف این گونه رفتار های خود سرانه باشیم

 

موضوع مهم اینکه در فرهنگ های مختلف بعضی از سنت‌ها نیک و برگزیده هستند که مورد قبول شرع ، عرف و قانون است،.

لیکن وجود آداب و سنت های خطرناک و ناشایست تیراندازی در میان اقوم مختلف ، مشکلاتی را به همراه داشته و باید سران عشایر و اقوام اجازه ندهند افرادی با انجام رفتارهای نابخردانه باعث غم و اندوه خانواده ها و عموم مردم شوند.

 

در پایان میتوان به نقش موثر و تاثیر گذار رسانه ها، نخبگان و چهره‌های صاحب نفوذ در عشایر و اقوام مختلف که  در آگاهی بخشی این مسئله اشاره نمود که در صورت عملی شدن، مانع بسیاری از اتفاقات ناخواسته و تلخ خواهند بود .

بدیهی است امنیت و آرامش مردم وظیفه دولت ، دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی است که امید است با همکاری قاطبه مردم، بزرگان و معتمدین در آینده شاهد عدم استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسمات خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل