کد خبر : 33026
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 10:53
-

با حضور فرماندار هندیجان؛

مصطفی شکیبافر

جلسه هفتگی قرارگاه ستاد کرونا شهرستان هندیجان با حضور فرماندار جدید شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

جلسه هفتگی قرارگاه ستاد کرونا شهرستان هندیجان با حضور فرماندار جدید شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

  به گزارش خبرنگار ما از شهرستان هندیجان، چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، درجلسه هفتگی قرارگاه ستاد کرونا شهرستان هندیجان، به ریاست مهندس عبدالحسن دریایی فرماندار شهرستان هندیجان و رئیس ستاد کرونای شهرستان، دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بهنام خزعلی معاون فرماندار، بخشداران، مدیران، فرماندهان و اعضاء

 

به گزارش خبرنگار ما از شهرستان هندیجان، چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، درجلسه هفتگی قرارگاه ستاد کرونا شهرستان هندیجان، به ریاست مهندس عبدالحسن دریایی فرماندار شهرستان هندیجان و رئیس ستاد کرونای شهرستان، دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بهنام خزعلی معاون فرماندار، بخشداران، مدیران، فرماندهان و اعضاء اصلی این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.
ابتدا
عبدالحسن دریایی در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مهندس علی بویری فرماندار سابق شهرستان، شرایط و اقدامات ستاد کرونای شهرستان در کنترل بیماری کرونا را تا کنون مطلوب دانست و عنوان کرد: ادارات و ارگانهای شهرستان با جدیت پای کار و در صحنه باشند. میبایست مصوبات تایید شده در جلسه بعد از تجزیه و تحلیل و چکش کاری به شکلی قابل اجرا درآمده و در طول مدت زمان تعیین شده اجرا گردند. ادارات با تسلط و با دست پر به همراه گزارشات کاملی ازشرایط اجرای مصوبات در جلسه شرکت کنند. زمانی که مسولین در اجرای مقررات مقابله با کرونا جدی باشند، جامعه نیز در آن مورد، جدی تر و حساستر عمل خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان هندیجان افزود: نصب بنر و کار آموزشی و اطلاع رسانی در سطح شهر و فضای مجازی در بین مردم به شکل گسترده و مناسبی انجام گردد. اطلاع رسانی و آموزش بخش مهم و تاثیر گزاری در ترغیب مردم به اجرای دستورالعملهای مقابله با کرونا و تزریق واکسن است، خصوصا در مناطقی از شهر که میزان استقبال از واکسن و رعایت الزامات مقابله با بیماری پایین میباشد.
وی درمورد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان اظهار داشت: مراسم اعتکاف در هندیجان میبایست به شکلی اجرا گردد که دستورالعملهای مقابله با کرونا در آن لحاظ گردد. به همین منظور تعداد محدودی از مساجد را که کارشناسان بهداشت شرایط اجرای مراسم در آنها تایید نمایند، مشخص کرده و با ظرفیتی که در ستاد ملی کرونا تعیین شده و فقط برای افرادی که کارت واکسن داشته باشند، برای اجرای مراسم به مردم اعلام نمایند.
درادامه
مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان داشت: در شهرستان شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس اومیکرون هستیم به طوری که در هفته گذشته تعداد بیماران افزایش سه برابری داشته است. با این وجود خوشبختانه موردی از بستری در بیمارستان شهداء نداشته ایم. بیماری کمتر ریه بیماران را درگیر میکند و این امر باعث کاهش موارد بستری شده است. اما نباید فراموش کنیم که متاسفانه در مناطق دیگراستان و کشور، موارد بد حال و موارد منجر به فوت بسیاری در حال رخ دادن است.

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب ادارات جهاد کشاورزی هندیجان و ورزش و جوانان در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و ترغیب مراجعین خود به انجام واکسیناسیون، از دیگر ادارات خواست با شبکه بهداشت و درمان هندیجان درطرح واکسیناسیون خانه به خانه، توسط تیم های سیارهمکاری داشته باشند.
دکتر رئیسی در پایان درمورد وضعیت واکسیناسون بیان داشت: تعداد ۵۹۱۱۰ دوز واکسن کرونا تا کنون در شهرستان تزریق شده است. ۸۶/۱۴ درصد (۰/۱۴ درصد بیشتر از هفته قبل) از جامعه گروه هدف شامل تمامی افراد بالای ۱۲سال، یک نوبت واکسن و ۷۵/۳۶ درصد (۱/۵ درصد بیشتر از هفته قبل) نیز دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند. در این میان ۳۱۱۷ نفر برای تزریق نوبت دوم خود مراجعه نکرده اند که معادل ۱۱/۴۰ درصد، موارد تاخیری هندیجان محسوب میگردند. تعداد ۷۴۵۹ نفر نیز برای تزریق نوبت سوم خود اقدام کرده اند که بسیار پایین میباشد. این در حالی است که مقاومتی که واکسن در مقابل ویروس برای افراد میتواند ایجاد کند بعد از دریافت دوز سوم واکسن محقق میشود.
خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل