کد خبر : 61564
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 - 10:49
-

برنامه ریزی برای توسعه گیاهان دارویی در دزفول

برنامه ریزی برای توسعه گیاهان دارویی در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: برنامه ریزی و توسعه گیاهان دارویی در دزفول با تشکیل کارگروه گیاهان دارویی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در حال انجام است. 

 

برنامه ریزی برای توسعه گیاهان دارویی در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: برنامه ریزی و توسعه گیاهان دارویی در دزفول با تشکیل کارگروه گیاهان دارویی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در حال انجام است. 

به گزارش شبکه خبری خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت:  با توجه به پتانسیل‌ها و چالش‌های موجود بخش کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی شهرستان، برنامه ریزی و توسعه گیاهان دارویی شهرستان دزفول با هدف بهبود و ارتقاء زنجیره ارزش و تهیه و تدوین برنامه عملیاتی توسعه این گیاهان ضروری است.

 

بهروز قمرزاده با بیان اینکه در این راستا جلساتی در مدیریت جهاد کشاورزی دزفول پیرامون توسعه کشت، فرآوری و صادرات گیاهان دارویی برگزار شده؛ گفت: یکی از اصلی ترین کار ویژه های بخش کشاورزی در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول و ادارت تابعه برنامه ریزی جهت توسعه گیاهان دارویی است.

 

وی اضافه کرد: به توجه به شرایط اقلیم و وضعیت جغرافیایی شهرستان که دارای اقلیم کوهستان و دشت است (به ویژه در بخش های شهیون و سردشت دزفول) می توان اقدام به ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی کرد که گام اول شناسایی متقاضیان کشت، پتانسیل سنجی، آسیب شناسی و شناسایی محدودیت‌هاست.

قمرزاده با اشاره به  محدودیت آب و نیاز به آبیاری تکمیلی در بعضی از فصول افزود: لازم است عرصه‏های قابل کشت ملی،  منابع طبیعی و ملکی شناسایی و جهت تأمین آب در بعضی مناطق از ظرفیت طرح های آبخوانداری و آبخیزداری استفاده شود.

   

وی با بیان اینکه توسعه کشت در اراضی کشت و صنعت ها، اراضی هیئتی و دولتی در دستور کار است یادآور شد: خام فروشی از جمله موانع اصلی توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان است .

قمرزاده تصریح کرد: با برگزاری دوره های متعدد آموزش و ترویج کشت با توجه به استاندارد گیاهان دارویی ، توسعه صنایع تکمیلی و تولید محصولات و فرآورده های استاندارد گیاهان دارویی با سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و تشویق و به‌کارگیری نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین جذب سرمایه میتوان اقدام به تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه کرد تا از یک سو، کمتر نسبت به خام‌فروشی گیاهان دارویی اقدام شود و از سوی دیگر با شناسایی حلقه‌ها و زنجیرها در بحث فرآوری، بسته‌بندی؛ تولید و صادرات گیاهان دارویی افزایش یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.