کد خبر : 4974
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1398 - 7:47
-

۸۶ موکب اهواز برای اربعین حسینی در مرز چذابه مستقر می‌شوند

۸۶ موکب اهواز برای اربعین حسینی در مرز چذابه مستقر می‌شوند

۸۶ موکب اهواز برای اربعین حسینی در مرز چذابه مستقر می‌شوند مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز گفت: ۸۶ موکب از سوی اهواز در پایانه مرزی چذابه در ایام اربعین به خدمات‌رسانی زائران‌ امام حسین(ع) می‌پردازند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، عزیزاله زارعی امروز در گردهمایی مدیران مواکب شهرستان اهواز

۸۶ موکب اهواز برای اربعین حسینی در مرز چذابه مستقر می‌شوند
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز گفت: ۸۶ موکب از سوی اهواز در پایانه مرزی چذابه در ایام اربعین به خدمات‌رسانی زائران‌ امام حسین(ع) می‌پردازند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، عزیزاله زارعی امروز در گردهمایی مدیران مواکب شهرستان اهواز اظهار داشت: ۸۶ موکب از سوی اهواز در پایانه مرزی چذابه در ایام اربعین به خدمات‌رسانی زائران‌ امام حسین(ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به استقرار ۹۵ موکب در کوی سیاحی، ملاشیه و عین دو اهواز، بیان کرد: ۱۶ موکب خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق به فعالیت می‌پردازند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز به استقرار ۷۶۰ موکب بین راهی ویژه زائران امام‌ حسین(ع) در سطح استان خوزستان اشاره و گفت: ۲۰۰ موکب برای استراحت زائران امام حسین(ع) به صورت ۲۴ ساعته لحاظ شده و مشغول خدمات‌رسانی خواهند بود‌.

وی از تشکیل ستاد اجرایی تخصصی با مشارکت سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان خبرداد و افزود: در زمینه اسکان، آب و یخ، سوخت و تغذیه نیز کمیته‌هایی تشکیل و فعالیت‌های خود را برای اربعین حسینی شروع کرده‌اند.

زارعی به در دستور کار بودن تامین ۴۹ قلم کالای موردنیاز موکب‌های اربعین حسینی و پیگیری آنها توسط کمیته کمک‌های مردمی، جذب و اسکان خوزستان و اظهار داشت: از تاریخ ۱۲ مهرماه تا ۵ روز بعداز روز اربعین حسینی مواکب به فعالیت می‌پردازند. روزانه هر موکب حداقل یک هزار پرس غدا پخت و پز دارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز با اشاره به تصویب خرید دو هزار تن آرد برای مواکب استان خوزستان، خاطرنشان کرد: از جمله اولویت‌های مواکب در ایام اربعین حسینی تامین آب شری است که تهیه ۶ میلیون بطری آب معدنی پیش‌بینی شده است.

وی به پخت و پز روزانه ۲۵۰ هزار پرس غدا توسط موکب‌های سطح اهواز در ایام سیل خوزستان اشاره و بیان کرد: همدلی مواکب در زمینه‌های گوناگون به عنوان پشتیبان مردم طی سال‌های اخیر مثال‌زدنی بوده است.
تمام هزینه‌های بهداشتی برای موکب‌های اربعین حسینی به صورت رایگان‌ ارائه می‌شود‌

همچنین در این گردهمایی مهرداد شریفی اظهار داشت: ۱۲۰ موکب تحت مدیریت این مجموعه است که درخواست داریم‌ پل ارتباطی به بهترین شکل ساخته شود تا زحمات و تلاش‌های موکی‌داران به ثمر بنشیند.

وی بیان کرد: تمام هزینه‌های بهداشتی شامل کارت تندرستی برای موکب‌های اربعین حسینی به صورت رایگان‌ ارائه می‌شود‌ و ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان لیست لازم را ارائه دهد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مواکب از جمله روشنایی، آب نوشیدنی سالم، سرویس‌های بهداشتی، در مناطق ارائه شود تا زائران، خادمان و موکب‌‌داران با مشکل مواجه نشوند‌.

وی با تاکید براینکه مواکب شناسنامه‌دار شوند و با کد درستی تحویل بهداشت شوند تا نظارت علمی‌تر و دقیق‌تر انجام شود، افزود: کارگروهی باحضور مدیران مواکب تشکیل شود تا بتوان از وقوع هر اتفاق خودداری کرد.

شریفی با بیان این‌که بهداشت غرب آمادگی دارد تا کارشناس در اختار موکب‌داران قرار دهد تا در هنگام خریداری مواد غذایی برای مواکب، از اقلام دارای استاندارد لازم استفاده شود، اظهار داشت: سال گذشته بیشتر مواکب براساس بازدیدهای میدانی، آب آلوده بوده که موجب ابتلای برخی از زائران به بیماران روده‌ای شده اما امسال نظارت لازم باید وجود داشته باشد و با تانکرهای کددار جابجایی صورت گیرد.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.