کد خبر : 19028
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399 - 15:44
-

تامین آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان معطل تصمیم وزارت نیرو است

تامین آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان معطل تصمیم وزارت نیرو است

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تخصیص آب مساله اول برای عملیاتی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری است، گفت: در حوزه‌های آبی کرخه و مارون و شاوور تامین آب شده ولی در بخش رود کارون وزارت نیرو هنوز به جمع بندی نرسیده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تخصیص آب مساله اول برای عملیاتی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری است، گفت: در حوزه‌های آبی کرخه و مارون و شاوور تامین آب شده ولی در بخش رود کارون وزارت نیرو هنوز به جمع بندی نرسیده است.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: تخصیص آب برای طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری یکی از مسایلی است که رئیس جمهور دستور صریح به حل آن داده است.

وی افزود: در زمینه تخصیص آب، در حوزه های آبی کرخه و مارون و شاوور مشکلی نداریم و در این حوزه‌های آبی وزارت نیرو آب تخصیص داده است.

استاندار خوزستان بیان داشت: عمده مشکل در فاز دوم طرح، مساله تخصیص آب در حوزه آبی کارون است. هنوز وزارت نیرو و بدنه کارشناسی این وزارتخانه به جمع بندی نرسیده است. در استان برای این مساله بین جهادکشاورزی و سازمان آب و برق توافق شده و ولی تهران هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: فاز دوم بیشتر دنبال بهبود کارایی کشاورزی است و بیشتر در شمال خوزستان برای توسعه و رفع محرومیت توسعه کشاورزی در نظر گرفته شده

شریعتی بیان داشت: این طرح در فاز دوم ۲۴۹ هزار هکتار است که استان تاکید دارد همه این مقدار باید تامین آب شود ولی وزارت نیرو معتقد باید ۳۰ هزار هکتار کاهش یابد. این به دلایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و امنیتی به صلاح نیست. رئیس جمهور به وزارت نیرو برای تامین آب دستور صریح داده است.

وی ادامه داد: فاز اول طرح با عنایت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد. برای تامین اعتبار فاز دوم مجلس ۱۵۰ میلیارد تومان برای شروع در بودجه اعتبار در نظر گرفته است. این مبلغ کمتر از رقم مورد نیاز است و برای همین از طریق فاینانس، بانک‌ها و یا  صندوق توسعه ملی دنبال تامین اعتبار هستیم.

استاندار خوزستان بیان داشت:  در زمینه تامین اعتبار فاز دوم پیشرفت‌های خوبی داشتیم و امیدواریم به زودی پس از تامین آب و همکاری سازمان برنامه و بودجه این طرح شروع شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.