کد خبر : 14795
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1399 - 8:44
-

کرونا ترمز خودروها را کشید / کاهش چشمگیر مصرف بنزین در ‌خوزستان

کرونا ترمز خودروها را کشید / کاهش چشمگیر مصرف بنزین در ‌خوزستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان از کاهش ۴۰ درصدی مصرف سوخت در پی کاهش سفرهای بین شهری به علت محدودیت های اعمال شده در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، شیوع کرونا تقریباً بر همه جوانب اقتصاد اثرگذار بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان از کاهش ۴۰ درصدی مصرف سوخت در پی کاهش سفرهای بین شهری به علت محدودیت های اعمال شده در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، شیوع کرونا تقریباً بر همه جوانب اقتصاد اثرگذار بوده است. مصرف سوخت یکی از ابعاد تاثیرگذاری شیوع کرونا را به ما نشان می دهد وقتی که متوجه شویم کاهش بسیار چشمگیر مصرف سوخت در یکی دو ماه گذشته چگونه بوده است.

محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر آگاهی‌بخشی به مردم و همچنین کاهش تردد های درون شهری و تعطیلات سبب شده مصرف سوخت کاهش کم سابقه ای را تجربه کند.

نعمت الله نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با تائید این خبر اظهار داشت: در پی کاهش سفرهای بین شهری به علت محدودیت های اعمال شده در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا موجب کاهش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در استان خوزستان شده.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان افزود مصرف سوخت های بنزین، گازوییل و گاز سی.ان.جی نیز کاهش چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: ترددها از روزهای آغازین اسفند ۹۸ کاهش چشمگیری داشته اند و در شرایط کنونی با توجه به کاهش مصرف بنزین در خوزستان همه جایگاه های عرضه سوخت فعال و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی در خصوص مصرف سوخت سی.ان.جی در خوزستان عنوان کرد: مصرف سوخت سی.ان.جی در سطح استان خوزستان به علت کاهش ترددهای شهری و بین شهری، حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد کاهش داشته است.

نجفی گفت:استان خوزستان با توجه به اهمیتی که حمل‌ و نقل سنگین در کشور دارد، امکان کاهش مصرف سوخت گازوییل بسیار کم است اما مصرف این نوع سوخت در خوزستان در حوزه اتوبوس های شهری و برون شهری به علت کاهش تردد، کاهش ۱۰ درصدی دارد.
به گزارش تسنیم هر چند وارد مرحله فاصله گذاری اجتماعی هوشمند شده‌ایم و رعایت این موارد می‌تواند این کاهش مصرف سوخت در پی خود کاهش آلایندگی ها را نیز داشته است تداوم بخشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.