کد خبر : 31843
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 5:03
-

اخبار هندیجان

ناصر حکیمی

برگزاری جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت آبان ماه شهرستان هندیجان به صورت همزمان در سالن جلسات فرمانداری + تصاویر

برگزاری جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت آبان ماه شهرستان هندیجان به صورت همزمان در سالن جلسات فرمانداری + تصاویر
طبق مصوبه ستاد استانی کرونا، هزینه تست PCR کرونا برای افرادی که واکسن نزده اند و یا کارت واکسن خود را ارائه ندهند به صورت آزاد محاسبه خواهد شد. برای افرادی که واکسن زده اند این تست رایگان میباشد.

 

 

شبکه خبری خوزستان | جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت آبان ماه شهرستان هندیجان به صورت همزمان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما از شهرستان هندیجان در جلسات ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، فرماندهان نظامی، مدیران ادارات و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

 

بهنام خضعلی بیان داشت : در جلسات ستاد کرونا و شورای سلامت، یکی از مهمترین موضوعات مردم یعنی سلامت آنان مورد بررسی قرار میگیرد. زمانی که مدیران حاضر در جلسه در مباحث شرکت و گفتگو میکنند و بحث و تبادل نظر میکنند و راهکار ارائه میشود، مانند جلسه امروز یعنی این جلسه مفید بوده و میتوان به بهبود شرایط سلامت در شهرستان امیدوار بود.

 

وی ادامه داد : از امروز مقرر شده تیمهای بازرسی و نظارت مشترک ادارات مربوطه به همراه تیم واکسیناسیون سیار شبکه بهداشت، مغازه به مغازه جهت بررسی و احراز واکسیناسیون متولیان اصناف اقدام نمایند و برای افرادی که هنوز واکسن کرونا تزریق نشده، همزمان اینکار انجام گیرد. در صورت عدم تزریق واکسن توسط فرد، تیم بازرسی مطابق مصوبه استانی، اقدام به پلمب آن مغازه مینمایند.

 

معاون فرماندار هندیجان اظهار داشت: تمامی ادارات، اصناف و مشاغل فعال در هندیجان میبایست قوانین و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا را که به آنان ابلاغ شده اجرا نمایند. ممکن است اجرای این قوانین در آغاز سخت باشد و یا حتی مشکلاتی هم ایجاد کند، ولی باید توجه داشت که این قوانین برای حفظ سلامت مردم و جامعه تدوین شده است و در نهایت، سود اطاعت از این دستورالعملها، حفظ سلامت خود و خانواده هایمان است. امروز پس از گذشت چهار روز یک مورد فوت ناشی از کرونا در خوزستان اتفاق افتاد که دردناک است و باید با رعایت جدی دستورالعملها از همین یک مورد فوت از کرونا نیز جلوگیری کرد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز در صحبتهای خود عنوان کرد: تقریبا ۷۴ درصد دانش آموزان ۱۲-۱۸ سال شهرستان واکسن نوبت اول را دریافت کرده اند که آمار پایینی است. از آنجا که شرط فعالیت یک مدرسه، انجام ۷۰ درصد واکسیناسیون نوبت دوم دانش آموزان آن مدارس است، تعدادی که پایینتر از این درصد هستند، میباست سریعا جهت واکسیناسیون دانش آموزان خود اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: آمار استفاده از ماسک در تمامی بخشهای شهرستان کاهش چشمگیری داشته به طوری که این آمار در میان مردم به ۴۰ درصد رسیده و کارکنان ادارات ۵۸ درصد، از طرفی رعایت فاصله اجتماعی نیز به ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است. این کم توجهی ها، میتواند بسیار فاجعه ساز شود. نباید فراموش کنیم که انجام واکسیناسیون در کنار رعایت کامل دستورالعملها موثر خواهد بود.

 

 

دکتر رئیسی اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد استانی کرونا، هزینه تست PCR کرونا برای افرادی که واکسن نزده اند و یا کارت واکسن خود را ارائه ندهند به صورت آزاد محاسبه خواهد شد. برای افرادی که واکسن زده اند این تست رایگان میباشد.

 

 

وی در مورد شرایط واکسیناسیون کرونا در شهرستان نیز بیان داشت: تا پایان روز گذشته در شهرستان هندیجان ۱۶۶۵۶ نفر هردو مرحله تزریق واکسن را انجام داده اند که معادل ۵۲/۴۹ درصد افراد مشمول واکسن میباشد و برای ۲۵۲۵۹ نفر نیز مرحله اول تزریق واکسن اجرا شده است که معادل ۷۹/۶۱ درصد افراد مشمول واکسن میباشد. در این میان با توجه به شدت انتقال پذیری ویروس کرونا، درصد لازم برای ایمنی جمعی از ۷۵ درصد به ۸۵ درصد افراد جامعه افزایش پیدا کرده است. همچنین درصد اعلام شده برای هندیجان (۵۲/۴۹) مربوط به جمعیت مشمول واکسن است که برای کل جمعیت، این درصد، پایینتر میباشد.

 

 

در پایان جلسه بر این مصوبات جلسه قبل تاکید مجدد گردید؛
-ارائه کارت دیجیتال واکسیناسیون توسط مراجعین ادارات و همچنین مراجعین تمامی اصناف، اماکن ورزشی و رستورانها اجباری میباشد و ارائه خدمات به افراد بدون کارت دیجیتال واکسن ممنوع میباشد.
-صاحبان اصناف و اماکن تجاری و تاکسی ها و راننده های بین شهری میبایست کارت دیجیتال واکسن خود را در معرض دید مراجعین نصب نماید.
-تمامی کارکنان اداراتی که واکسن نزده اند باید از ورود به محل کارشان ممانعت گردد و غیبت برای آنان محسوب شود.
-اجرای هرس درختان کنوکارپوس توسط شهرداری
-لایروبی و آهک پاشی جداول هندیجان توسط شهرداری
-رفع سریع شکستگیهای شبکه آب و فاضلاب، توسط آبفای هندیجان انجام شود.

 

 

 

خبرنگار ناصر حکیمی

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.