کد خبر : 32020
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 18:23
-

لالی تایمز

پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لالی

پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لالی

مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی از پایش مشترک بیماری فوق حاد پرندگان توسط ادارات محیط زیست و دامپزشکی خبر داد.   به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از لالی تایمز؛ مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی در این خصوص بیان کرد: به منظور بررسی وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان، با

مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی از پایش مشترک بیماری فوق حاد پرندگان توسط ادارات محیط زیست و دامپزشکی خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از لالی تایمز؛ مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی در این خصوص بیان کرد: به منظور بررسی وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان، با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی و اهمیت پایش و کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان از سطح دریاچه گتوند و سایر منابع آبی شهرستان لالی با مشارکت اداره دامپزشکی شهرستان لالی بازدید بعمل آمد.

زمانپور افزود: در این پایش بررسی سلامت پرندگان بومی و مهاجر،آبزی و کنار آبزی و وجود تلفات غیرعادی مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی از این بیماری مشاهده نشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی اضافه کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های به شدت واگیر و کشنده در پرندگان و مشترک بین پرندگان و انسان است که ویروس این بیماری می تواند عفونت حاد تنفسی در انسان به وجود آورده و بسیار حاد و کشنده ظاهر شود ، از طرفی احتمال نوترکیبی این ویروس با ویروس آنفلوآنزای انسانی وجود داشته و در صورت وقوع این پدیده قدرت همه گیری و خطرناکی آن تقویت خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.