هفته دولت و خدمت بی منت

دوّم تا هشتم شهریور پس از حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری توسط کشمیری عضو ومامور سازمان منافقین و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر وقت، شهید رجائی و شهید باهنر در هفتم شهریور ۱۳۶۰ ؛ به عنوان هفته دولت نامگذاری شد. 🔸فلسفه این نامگذاری دلالتهای فراوانی دارد که مهمترین آنها الگو قرار دادن شخصیت

کد خبر : 3760
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 2:07
هفته دولت و خدمت بی منت

دوّم تا هشتم شهریور پس از حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری توسط کشمیری عضو ومامور سازمان منافقین و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر وقت، شهید رجائی و شهید باهنر در هفتم شهریور ۱۳۶۰ ؛ به عنوان هفته دولت نامگذاری شد.

🔸فلسفه این نامگذاری دلالتهای فراوانی دارد که مهمترین آنها الگو قرار دادن شخصیت شهدای حادثه ٧ شهریور و دولت مکتبی شهید رجائی برای دولت و دولت مردان آتی کشور بوده که مهمترین شاخص دولت دوم جمهوری اسلامی تواضع و مکتبی بودن و دوری از تفوق و برتری طلبی و امتیاز خواهی و مردم داری و خدمت بی منت بوده است، لذا هفته دولت، فرصت مناسبی برای دولت جهت تبیین و ارائه گزارش خدمات خود، برای مردم جهت ارزیابی دولت و دولت مردان در مناطق مختلف کشور بر اساس شاخص های فوق و میزان التزام دولت به آن ارزشهایی که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی تعیین شده می باشد.

🔸با یک نگاه سطحی بر چگونگی احراز پستهای دولتی و هزینه های مادی و اخلاقی که به این منظور پرداخت می شود، در میابیم که در چه فاصله ای از این ارزشها قرار داریم و به همین نسبت از خدمات صادقانه و بی منت نیز فاصله خواهیم داشت.
🔸وقتی که پستهای اجرائی به عنوان وجه المصالحه و حق السکوت و تالیف قلوب دلالان قرار گیرند دیگر شاخص عدم تفوق طلبی و امتیاز خواهی بی معنی می شود و زمانیکه به پستهای دولتی به عنوان غنیمت و تیول شخصی نگاه شود برای مکتب و تواضع محلی از اعراب نمی ماند.

🔸وقتی که میزان تقرب، نسب و قومیت جایگزین تخصص و شایسته سالاری شود دیگر انتظار خدمت بی منت و نزاهت و پاکی؛ نظارت و مبارزه با فساد و رانت خواری بیهوده خواهد بود و پرداختن به حاشیه و گریز از متن جهت تحریف اذهان عمومی یک امر مسلّمی است از این رو است که قانونگذار از آسفالت و زمین چمن سخن میگوید و بخشدار مشغول محکومیت امپریالیسم جهانی است!! و مردم همچنان از درد بی تدبیری بر خود میپچند و دعای *اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَهٍ کَریمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ* را ورد زبان خود قرار داده اند.

▫هشتم شهریور ٩٨

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.