کد خبر : 7504
تاریخ انتشار : جمعه 17 آبان 1398 - 1:05
-

معلم ، دانش آموز، کلاس

معلم ، دانش آموز، کلاس

در جامعه انسانى, اساسى ترین کار, تعلیم و تربیت است. کسى که این رسالت را به دوش مى کشد ((معلم)) است. کار معلمى به هرگونه تلاشى که براى هدایت, تکامل و تعلیم و آموزش انسان, صورت مى گیرد اطلاق مى شود, براساس همین تعریف است که پیامبران, معلم بشر خوانده مى شوند هم چنین پدر

در جامعه انسانى, اساسى ترین کار, تعلیم و تربیت است. کسى که این رسالت را به دوش مى کشد ((معلم)) است.

کار معلمى به هرگونه تلاشى که براى هدایت, تکامل و تعلیم و آموزش انسان, صورت مى گیرد اطلاق مى شود, براساس همین تعریف است که پیامبران, معلم بشر خوانده مى شوند هم چنین پدر و مادر و دیگر اعضاى خانواده نسبت به کوچک ترها نقش معلم را دارند. اما در نام گذارى طبقات مختلفى که وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده گرفته اند اصطلاحا تنها به یک طبقه ((معلم)) مى گویند; یعنى همان کسانى که رسالت آموزش و پروش فرزندان ما را از دوره کودکى و تحصیلات ابتدایى تا دوره جوانى و تحصیلات عالى بر عهده مى گیرند

معلمی شغل انبیاست وقداست آن در همه کشورها چه مسلمان وغیر مسلمان شدت وضعف دارد ولی بعنوان شغل مقدس مورد احترام اقشار مختلف جوامع می باشد
مدتهاست اخباری بگوش میرسد که اهانتهایی به بعضی از معلمان میشود که دل هر فرهنگی واهل علم رابدرد میاورد و نارضایتی جامعه فرهنگیان رابدلیل عدم ارزش گذاری برای جایگاه معلم رابدنبال داشت
البته نمیتوان تقصیررا به گردن کسی انداخت ودخالت چند مورد دراین اتفاقات را باید سهیم دانست

مورد اول ترغیب دانش آموز

برای ترغیب افراد به انجام کار با کیفیت و عملکرد و رفتار کیفی، حذف ترس و اجبار است
شاید نتوانیم ترس و اجباررا به طور کامل از محیط آموزشی حذف نماییم اما می توانیم ترس و اجباررا به حداقل برسانیم

مورد دوم ارتباط موثر معلم و دانش آموز

بعنوان یکی از مهم ترین دلایل رشد و موفقیت دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیل تربیتی وآموزشی است

مورد سوم معلم بعنوان مدیر کلاس باید عمل کند

مدیریت رفتاری واخلاقی بین کلیه دانش آموزان براساس شخصیت هر کدام از دانش آموز ان

مورد چهارم انتخاب راهکار مداخله ای

دربهترین  کلاس های درس نیز زمان هایی هست که برخی از دانش آموزان رفتارهای نابجا انجام می دهند و یا برای معلم و دیگر دانش آموزان مزاحمت ایجاد می کنند.

همواره به نفع معلم و کلاس است که این تنش ها را با شیوه ای آرام مدیریت کند
بنابراین، اگر یک نگاه ، صداکردن نام دانش آموز یا اشاره ای فیزیکی
یا نزدیک شدن به میز او موثر می افتدبهتراست از بوجود آمدن تنش و سرو صدا جلوگیری به عمل آید.

مورد پنجم معلم هنرمند

معلم باید همچون یک هنرمند، بازیگری توانمند باشد وبا رفتاری هنرمندانه خود رادردل دانش آموزان قرار دهدوچه زیباست معلم هنرمند درذهن یک دانش آموز، پرازخاطره های شیرین

درپایان باید تمام همت خود رابکار گیریم تا دردرون یک دانش آموز یک تحولی عظیم ایجاد کنیم واز درون برانگیخته شوندتا بتوانیم قداست وجایگاه واقعی وارزش خود رابعنوان یک رسول وپیامبر جهت آموزش علم وحکمت دربین دانش آموزان است برسانیم.

هو الذى بعث فى الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب والحکمه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.