کد خبر : 16681
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1399 - 18:55
-

ویژه و مهم خوزستان | تخریب آمایش سرزمینی در کشور توسط عده ای خاص

ویژه و مهم خوزستان | تخریب آمایش سرزمینی در کشور توسط عده ای خاص

ویژه و مهم خوزستان | تخریب آمایش سرزمینی در کشور توسط عده ای خاص   آمایش سرزمین در واقع به معنای بهره‌برداری بهینه از امکانات یک منطقه با استفاده از مزیت‌های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی، در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی و در قلمرو جغرافیایی خاص است. ابر استان اقتصادی ایران ( خوزستان

ویژه و مهم خوزستان | تخریب آمایش سرزمینی در کشور توسط عده ای خاص

 

آمایش سرزمین در واقع به معنای بهره‌برداری بهینه از امکانات یک منطقه با استفاده از مزیت‌های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی، در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی و در قلمرو جغرافیایی خاص است.

ابر استان اقتصادی ایران ( خوزستان ) با ظرفیت های بالقوه اقتصادی برخورداری از بنادر متعدد در تجارت خارجی کشور، منابع طبیعی سرشار نفت و گاز و آب و خـاک، جایگاه ممتاز صنایع نفت و گاز، شیمیایی، پتروشیمی و فلزی، جایگاه علمی – تخصصی استان در زمینـه مهندسی و پزشکی و امکان بالقوه توسعه تبادل کالا و خدمات مهندسـی – پزشـکی بـا بـازار کشـورهای همسایه، مجموعه بی بدیلی را در سطح کشور تشکیل مـیدهـد.

متخصصان و کارشناسان آمایش اقتصادی بر اساس این پتانسیل عظیم اقتصادی چیدمان آمایش خود را بر ترسـیم چشـم انـداز کـلان توسـعه اسـتان مبتنـی بـر گامهایی نظیر تحلیل اهـداف بنیـادین، تبیـین نقـش اسـتان در تقسـیم کـار ملـی و منطقـه ای، تعیـین تخصصها و اولویتهای توسعه استان و تعیین ماموریتهای اصلی استان در نقش بی بدیل خود در توسعه استان و کشور و بستر سازی مناسب جهت راه اندازی اقتصاد راهبردی مقاومتی اهداف خود را ترسیم نموده اند.

اما هیهات که امیال بعضی از مدیران کویرنشین با لابی گیری قوی در حکومت های گذشته و حال مانع از تحقق چشمانداز کلان توسعه در اسـتان خوزستان برپایـه طـرح آمـایش شده است.

طرحهای جهنمی انتقال آب موسوم به

تونل کوهرنگ یک
تونل کوهرنگ ۲
تونل آب کوهرنگ ۳
تونل قم رود
تونل جهنمی بهشت آباد (در دست ساخت)
انتقال آب ونک-سولگان
طرح احداث تونل گلاب:

انجام این طرح ها و انتقال آب ابر استان اقتصادی کشور و ساخت بیش از ٢۵ کارخانه آب بر بزرگ در دل کویر (فولادسازی…) در اصفهان حتی باعث اعتراض رئیس انجمن آمایش سرزمین ایران را شده است.

ایشان تاکید کرد که : در هیچ پروژه ای ضوابط و پیوست های آمایش سرزمینی رعایت نمی شود.

🔹 راهکار

تشکیل تیمی متشکل از مدیران و نمایندگان خبرگان و مجلس در خوزستان و مذاکره با مقامات عالی رتبه کشور و مطرح کردن مزیت نسبی استان خوزستان در استفاده از منابع آب و تولید کشاورزی صنعتی ، توجه به جایگاه بی بدیل خوزستان در اقتصاد راهبردی و انجام تمام پروژه های کشور بر اساس طرح آمایش سرزمین در کشور.

✍🏻 جواد الهایی سحر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.