کد خبر : 32109
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 5:05
-

معاون پیشین برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مسجدسلیمان کدام پروژه را به نتیجه رسانید؟

معاون پیشین برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مسجدسلیمان کدام پروژه را به نتیجه رسانید؟

۱- فرودگاه مسجدسلیمان، ابهام در تکمیل پروژه ای ناتمام؛/۲-جاده میانبر و تعطیلی عملیات اجرایی ؛/ ۳-پروژه جاده مسجدسلیمان-شهرکرد همچنان مبهم و بلاتکلیف؛/۴-جاده کمربندی مسجدسلیمان هم مطابق برنامه ها پیش نرفت؛/۵-پروژه پارک موزه صنعت نفت در ایستگاه آخر ماند؛/۶-بلوار دوم شهری، حیف و میل بیت المال در سایه نظارت ضعیف؛/ ۷-منازل شهرک امام رضا(ع) هنوز تکمیل نشده است؛۸-شهرک ولیعصر و ادامه مشکلات ساکنین مناطق آلوده به نفت و گاز؛

شبکه خبری خوزستان// این روزها در حالی نام معاون پیشین برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مسجدسلیمان بعنوان یکی از گزینه های شورای شهر برای تصدی عنوان شهردار به گوش می رسد که دو سال حضور وی بعنوان معاون فرمانداری (شهریور ۹۸ -مرداد ۱۴۰۰) با پروژه های متعدد حوزه عمرانی همراه بود:

۱- فرودگاه مسجدسلیمان، ابهام در تکمیل پروژه ای ناتمام؛ پروژه ای که اگر چه از اوایل دهه ۹۰ روند تکمیل و بهره برداری از آن آغاز شد اما روند کند انجام پروژه و تعطیلی چندین ساله ادامه یافت تا تنها طی ماههای اخیر احداث ساختمان ترمینال آن پیگیری و انجام شود.

۲-جاده میانبر و تعطیلی عملیات اجرایی ؛ از جمله مواردی که تا بهار امسال هیچگاه به روشنی از روند اجرای آن سخنی به میان نیامد تا در نهایت پس از سال ها مجوز زیست محیطی آن صادر شود ولی از عملیات اجرایی آن خبری در دست نیست.

۳-پروژه جاده مسجدسلیمان-شهرکرد همچنان مبهم و بلاتکلیف؛پروژه ای که قرار بود اواخر سال ۹۸ به بهره برداری برسد اما علاوه بر تعطیلی از ادامه عملیات آن خبری در دست نیست و شاید اگر پیگیری ها نتیجه بخش بود تاکنون این جاده مهم نیز تکمیل و به بهره بردای می رسید.

۴-جاده کمربندی مسجدسلیمان هم مطابق برنامه ها پیش نرفت؛ پروژه ای که طی ۳۶ ماه تعریف شده بود و اگر پیگیری ها و روند انجام عملیات آن با سرعت بیشتری انجام می گرفت تاکنون به نتیجه می رسید اما مطابق برنامه زمانی پیش نرفت و دو سال از موعد خاتمه پروژه نیز گذشته است.

۵-پروژه پارک موزه صنعت نفت در ایستگاه آخر ماند؛ از جمله پروژه های مهم در حوزه گردشگری مسجدسلیمان که می توانست در سطح ملی نیز اهمیت یابد اما علیرغم پیشرفت قابل توجه تاکنون تعطیل مانده و مشخص نیست چه زمانی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

۶-بلوار دوم شهری، حیف و میل بیت المال در سایه نظارت ضعیف؛ شاید اگر نظارت ها در خصوص پروژه بلوار دوم با دقت و حساسیت بیشتری انجام می گرفت مدیریت هزینه و پرداخت های مالی به پیمانکار به شکلی اصولی انجام می گرفت و این پروژه نیز به نتیجه می رسید.

۷-منازل شهرک امام رضا(ع) هنوز تکمیل نشده است؛ از جمله پروژه هایی که در دوره معاونت پیشین فرمانداری آغاز شد و قرار بود روند اجرایی این شهرک ۵۴۰ واحدی به گونه ای باشد که تاکنون عمده آن ها به بهره برداری برسد. با این حال مشکلات عدیده مالکین موجب شده تا تکمیل این پروژه هم در هاله ای از ابهام بماند.

۸-شهرک ولیعصر و ادامه مشکلات ساکنین مناطق آلوده به نفت و گاز؛ از جمله پروژه های مهم مسجدسلیمان که می توانست به بخش عمده ای از اهالی ساکنین مناطق آلوده به نفت و گاز را ساماندهی کند و در شهرک ولیعصر اسکان یابند. با این حال مشکلات اهالی این شهرک نیز کم نیست و دشواری های خدمات رسانی به شهروندان در این منطقه موجب نارضایتی بخش عمده ای از ساکنین شده است.

افزون بر آن چه گفته شد از عمده وظایف معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری می توان به مواردی از قبیل نظارت بر اجرای پروژه های تملک دارائی های سرمایه ای در سطح شهرستان، مشارکت در طراحی نظام برنامه ریزی جامع توسعه منطقه ای، بررسی و شناخت توانمندی و استعدادهای شهرستان در جهت تأمین توسعه پایدار و تدوین برنامه های امور زیربنائی ، تولیدی ، اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی با همکاری دستگاههای اجرائی شهرستان، نظارت بر عملکرد واحدهای شهرستانی در حوزه عمرانی و همچنین نظارت و مراقبت در بهبود و پیشرفت امور عمرانی شهرستان و نظارت بر حسن اجرای طرح های مربوطه و نحوه تقسیم اعتبارات طرح‌های عمرانی اشاره داشت. مواردی که شاید اگر در دوره دو ساله معاونت پیشین فرمانداری به شکلی بهتر انجام می گرفت شاهد تکمیل بخشی از پروژه های شهرستان بودیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.