کد خبر : 8304
تاریخ انتشار : جمعه 22 آذر 1398 - 23:46
-

مدیریت سبز در مدیرت کلان

مدیریت سبز در مدیرت کلان

تحقق اهداف توسعه پایدار با نهادینه نمودن نگاه خردمندانه و پایدار به فعالیت ها در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از جمله توجه به پایداری برنامه ریزی در بخش محیط زیست در پرتو مصرف بهینه منابع و حفاظت محیط زیست واقعیت می یابد. از این رو ایجاد بسترهای مناسب جهت ارتقا بهره وری،

تحقق اهداف توسعه پایدار با نهادینه نمودن نگاه خردمندانه و پایدار به فعالیت ها در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از جمله توجه به پایداری برنامه ریزی در بخش محیط زیست در پرتو مصرف بهینه منابع و حفاظت محیط زیست واقعیت می یابد.

از این رو ایجاد بسترهای مناسب جهت ارتقا بهره وری، کیفیت، رقابت پذیری، خلاقیت و نوآوری در مصرف بهینه مواد و بهره مندی از محیط زیست مطلوب در کنار شاخص های رشد اقتصادی و اجتماعی می تواند از طریق استقرار نظام مدیریت سبز در سطح کشور و در نهایت پیاده سازی و اجرای دولت سبز امکان پذیر گردد.

از طرفی یکی از عوامل توسعه فضای سبز شهری وپایداری آن، انتخاب گونه درختی و درختچه ای مناسب و بالا بردن تنوع گونه ای در این فضاهاست.

شوربختانه تنوع گونه ای در شهرهای استان خوزستان معدوم شده تمام شهرداران استان بی مهابا به کنکارپوس را اولویت اول کاشت خود قرار داده بودند به گونه ای که شهرستان اهواز ، آبادان ، خرمشهر ، بستان و… بیش از٩٩٪؜ از درختان آن را مُرد تشکیل می دهد.

خوشبختانه اولین زن مدیر فردوگاه خاورمیانه این آرزوی ما را جامعه عمل پوشاند و فرودگاه پر خاک و خاشاک و کنوکارپوس را به یک شهر رنگین کمان از گل های تزیینی برای مردم آبادان درست نمود.

اولین مدیر فرودگاه بانوی ایرانزمین با کاشت پاجوش خرمای س عمران در اتوبان به فرودگاه یک هویت بخشی خاصی داد سپس با استفاده از نهال های زینتی برهان گلی ، گل کاغذی ، شاهپسند ، گل محمدی ، ختم چینی ، شیشه شور ، ارغوان و برهان و گل رز یک ققنوسی از گل هایی تماشایی و دلشاد برای مردمان آبادان درست نمود
سپس میدان ها ، معابر و پیاده روها با گل های فصلی شمع دانی ،گازانیا ، همیشه بهار زینت داد تا مردمان شهر آبادان با گشت و گذار در محوطه فرودگاه از فضای
دلچسب و دلربای آن استفاده کنند.

محیط زیبا و چشم اندازی بی نظیر که با همت پولادین خانم دکتر سهرابی در فرودگاه آبادان خلق شد یک راهبرد مدیریت سبز در مدیریت کلان شهری تلقی میشود.

جهت انعکاس این رویداد زیبا تور آبادان گردی برای اصحاب رسانه و فعالین محیط زیست به این زودی برگزار می گردد تا راه سبز این مدیریت الگویی باشد برای مدیران و شهرداران کنوکارپوس دوست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل