کد خبر : 43646
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 6:18
-

اخبار خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

لزوم اجرای قانون تخصیص ۳ درصد استخدام معلولان / اهتمام در مناسب‌ سازی فضای شهری در دستور کار شهرداری باشد / اراده قوی نخبگان علمی و ورزشی معلول درس آموز است

لزوم اجرای قانون تخصیص ۳ درصد استخدام معلولان / اهتمام در مناسب‌ سازی فضای شهری در دستور کار شهرداری باشد / اراده قوی نخبگان علمی و ورزشی معلول درس آموز است
کمک های دولت سیزدهم به استان خوزستان بی سابقه است و مسئله استخدام قهرمانان ورزشی پیگیری می شود.

 

شبکه خبری خوزستان / نخبگان توان خواه استان با علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان مناسبت هفته معلولین دیدار کردند.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، دیدار نخبگان توان خواه استان با علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان دیروز شنبه ١٨ آذرماه به مناسبت هفته معلولین برگزار شد.

 

حسینی محراب بر احصاء مسئولیت های اجتماع و دستگاه ها در مقابل معلولان از سوی معاونت سیاسی اجتماعی استانداری با کمک همه مدیران به ویژه بهزیستی تاکید کرد و اظهار داشت: نگهداری و مراقبت از معلولان برای پدر و مادر جزء حسنات عالیه است؛ هیچ کاری به بزرگی و اهمیت این قضیه نیست.

 

استاندار خوزستان خدمت به معلولان را نوعی جهاد دانست و بیان داشت: کسانی که در مسیر مراقبت از معلولان گام بر می‌دارند؛ جهادگرند و در دین مبین اسلام هیچ ثوابی بالاتر از جهاد و مجاهد قرار نمی گیرد.

 

حسینی محراب ارائه آموزش های لازم را گامی مهم برای جلوگیری از آسیب های ذهنی و جسمی به دست بشر و ایجاد معلولیت را افراد خواند و تصریح کرد: آموزش های لازم در حوزه های مختلف باید به جامعه ارائه شود تا از اتفاقاتی که به دست بشر رخ می دهند و زمینه ساز آسیب های جسمی و ذهنی هستند؛ جلوگیری کنیم.

 

وی افزود: برای ارائه خدمات و امکاناتی که لازمه تسهیل مسیر برای معلولان عزیزمان هستند؛ کمر همت بسته ایم و امیدواریم با کمک همه مدیرانی که خالصانه پای کارند این امکانات هر چه بیشتر و بهتر به توان خواهان عزیز استان ارائه شوند.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: ارتباط با خداوند متعال موجب آرامش قلب ها و عامل جلوگیری کننده از مسائل های روحی و روانی مانند افسردگی است؛ کسی که با قرآن کریم ارتباط دارد؛ هیچ گاه ناامید نمی شود.

 

حسینی محراب با اشاره به اراده قوی توان خواهان استان برای فتح قله های رفیع علمی و ورزشی تصریح کرد: اراده نخبگان علمی و ورزشی معلول استان برای همه ما درس آموز است؛ هیچ لذتی بالاتر از این نیست که پرچم جمهوری اسلامی با تلاش این عزیزان در جهان بالاتر از سایر کشورها برافراشته شد.

 

وی خطاب به نخبه های توان خواه استان ابراز داشت: شما الگوی جامعه هستید و به عنوان معلمان باید جامعه را به حرکت وادارید.

 

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت های در دست پیگیری در مباحث اقتصادی، صنعتی و اشتغال در استان گفت: از تجربیات موفق دنیا برای مباحث مختلف در استان خوزستان استفاده شود.

 

حسینی محراب با تاکید بر برگزاری دوره های مهارت آموزی ویژه توان خواهان جهت ورود به بازار کار اظهار داشت: از ظرفیت یکی از نخبگان توان خواه استان که می تواند جامعه ارتباطات باشد به عنوان مشاور استفاده خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه در همه بخش های استان باید مُرقانون اجرا شود؛ بیان داشت: اگر در جایی ٣ درصد استخدام وجود دارد؛ این ظرفیت باید تکمیل شود در غیر این صورت خلاف قانون است؛ ما به عنوان مدیران استان برای اجرای قانون آمدیم.

 

استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد کارگروه ویژه معلولان و پیگیری آن از سوی معاونت سیاسی اجتماعی عنوان داشت: مناسب سازی فضای شهری جزء وظایف شهرداری است و پروانه پایان کار ندهند الی اینکه مناسب سازی صورت گرفته باشد.

 

حسینی محراب در پایان با بیان اینکه کمک های دولت سیزدهم به استان خوزستان بی سابقه است؛ گفت: مسئله استخدام قهرمانان ورزشی پیگیری می شود.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل