کد خبر : 25936
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 11:41
-

روستای کمفه محل بازدید های فراوان، خالی از امکانات

روستای کمفه محل بازدید های فراوان، خالی از امکانات

روستای کمفه محل بازدید های فراوان، خالی از امکانات روستای کمفه که از بخش چلو شهرستان اندیکا می باشد در شمال مسجدسلیمان و استان خوزستان واقع شده است. موقعیت جغرافیایی آن: از شمال به شهرستان بازفت در چهارمحال و بختیاری، از جنوب به شهرستان اندیکا، ازشرق به شهرستان ایذه و از غرب به جنوب بازفت

روستای کمفه محل بازدید های فراوان، خالی از امکانات

روستای کمفه که از بخش چلو شهرستان اندیکا می باشد در شمال مسجدسلیمان و استان خوزستان واقع شده است.
موقعیت جغرافیایی آن: از شمال به شهرستان بازفت در چهارمحال و بختیاری، از جنوب به شهرستان اندیکا، ازشرق به شهرستان ایذه و از غرب به جنوب بازفت در مرز چهارمحال-خوزستان نزدیک است.
این روستا در میان سلسله کوه های بلند و صخره های سخت زاگرس واقع شده است، که دارای جنگل نیز می باشد و انبوه درختان جنگل های آن را درختان بلوط تشکیل داده اند، و در کوهپایه های آن نیز نشانه هایی از تاریخ عهد اتابکان و اشکانیان به چشم میخورد.

راه دسترسی به آن از طریق جاده سوسن سرخاب می باشد جاده دسترسی به این روستا خاکی و به طول ۲۰ کیلومتر می باشد، این روستا بیش از ۲۵۰ خانوار جمعیت دارد.
روستای کمفه دارای مشکلات زیادی است که سال هاست با آن ها دست وپنجه نرم میکند.

در گفت و گو با کورش حسنوند فعال اجتماعی و به بررسی مشکلات این روستا پرداختیم، که عمده مشکلات این روستا به شرح زیر است:

۱)نداشتن جاده روستایی مناسب: از محل روستای سر بازار سوسن سرخاب تا مرکز روستای کمفه حدود ۲۰کیلومتر مسیر جاده خاکی می باشد که هر ساله با بارش باران مسیر مسدود شده و دسترسی اهالی به بیرون از منطقه و دسترسی مردم برای رفتن به درون منطقه محدود و به نوعی قطع می گردد و اما هنوز این جاده آسفالت نشده است.

۲)شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی: جهت دسترسی به آب لوله کشی تنها نیاز به ۲۰ کیلومتر لوله گذاری در خط اصلی و اجرای ایستگاه های پمپاژ ومخازن لازم است انجام شود، که تنها ۹کیلومتر آن لوله گذاری شده است، و ادامه آن بصورت راکد و بلاتکلیف باقی مانده است.

۳)نداشتن امکانات رفاهی برای دانش آموزان:این روستا نزدیک به ۱۳۰ دانش آموز دارد که از داشتن یک مکان مناسب برای تحصیل محروم هستند از جمله مدرسه های این روستا می توان به دبستانه دخترانه و پسرانه عدالت اشاره کرد که کل آن یک اتاق سنگی است که ساخت آن پانزده سال پیش و با سنگ خشک و تنه درخت بلوط و توسط خود اهالی روستا صورت گرفته است که هر لحظه امکان ریزش آن بر سر دانش آموزان وجود دارد، معلم این روستا می گوید: در فصل زمستان در درون کلاس هیزم روشن می کنیم تا دانش آموزان از سرما یخ نزنند.

۴)عدم وجود دکل مخابرات و اینترنت: در وضعیت موجود یکی از معضلات بزرگ دیگر عدم دسترسی مخابراتی و اینترنتی است. چندین سال است که جا نمایی دکل مخابراتی این منطقه صورت گرفته اما اقدامی برای نصب و احداث آن صورت نگرفته است.

حال سوال اینجاست روستایی که زادگاه ۱۵ شهید است چرا با گذشت ۴۲ سال از انقلاب و آمدن و بازدید های مکرر مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی از داشتن امکانات اولیه رفاهی محروم می باشد؟

*✍🏻مصطفی شکیبافر*

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.