کد خبر : 11308
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 - 23:02
-

درنگی بر اخبار گاه و بی گاه انتخاباتی در مسجدسلیمان / آیا واقعا خبری در راه است؟! | به قلم محمد باقری

درنگی بر اخبار گاه و بی گاه انتخاباتی در مسجدسلیمان / آیا واقعا خبری در راه است؟! | به قلم محمد باقری

دست بسیاری از سودجویان و بداخلاقی های انتخاباتی در این حوزه را کوتاه خواهد نمود و قطعا ادامه دار شدن این جریان، سوالاتی در همین زمینه را نسبت به بانیان جریان مذکور در اذهان باقی خواهد گذارد.

 

درنگی بر اخبار گاه و بی گاه انتخاباتی در مسجدسلیمان

آیا واقعا خبری در راه است؟!

یادداشتی از محمد باقری

این روزها با بالا رفتن تب فعالیت های انتخاباتی و در کمال تعجب شاهد ظهور ادبیات جدیدی در عرصه ی انتخابات حوزه ی چهار شهرستان مسجدسلیمان، لالی اندیکا و هفتکل هستیم.

از جمله آنکه :
خبری در راه است
به زودی خواهد آمد
و…

گویی جامعه ی مدنی شهرهای مورد نظر ، باید در تعلیق و تشویش بمانند تا شاید حال که خود از بازی کنار گذاشته شده اند، قواعد کلیت بازی را نیز بر هم بریزند.

شگفت آورتر آنکه این ادبیات از همه بیشتر منتصب به جریانات انتخاباتی دو تن از کاندیدای سرشناس و با جایگاه اجتماعی ویژه می باشد که در تباین با ذات دموکراسی خواهی ، آرامش فضای سیاسی را به هم ریخته است.

کاندیداهایی که به زعم غالب تحلیلگران پیش از مرحله‌ی ثبت نام و بررسی صلاحیت ها، حایز بیشترین شانش ها برای تصدی نمایندگی مردم مسجدسلیمان بزرگ در مجلس شناخته می شدند و هر کدام پتانسیل ایجاد موج نوینی در انتخابات را دارا می باشند.

یکی که تا به این لحظه هنوز ، هیچ یک از اقشار جامعه با واقعیت دقیق تایید یا عدم تایید و همچنین حوزه‌ی مد نظر وی و تیم انتخاباتی خود جهت فعالیت در عرصه‌ی انتخابات واقف نشده و هیچ واکنش رسمی به حاشیه های ایجاد شده برایش مبنی بر حضور و یا عدم حضور ، تغییر حوزه انتخابی و یا کنار رفتن به نفع کاندیدایی خاص نشان نداده و در میان اخبار ضد و نقیض و غیر موثق ، حامیان خود را سردرگم و البته گلایه مند نموده است!

و دیگری نیز با حرکتی دوگانه از طرف ایشان و تیم انتخاباتی اش روبرو هستیم.

خود بیانه ی عدم حضور و پایان فعالیت انتخاباتی میدهد ، اما بخش قابل ملاحظه ای از حامیان ایشان ، هنوز وعده ی خبری در راه را است می دهند!

حرکتی را که نه میتوان با اصول دمکراسی خواهی در جوامع مدرن و تحزب محور توجیه کرد و نه رعایت شئون جامعه ی مدنی جوامع سنتی تر که معمولا در هر دوره ، دارای کاندیداهایی از جنس و خاندانی تعریف شده هستند.

هرچند این بدعت و نگرش، از اساس غلط و در تناقض آشکار با رعایت اصول شایسته سالاری و رعایت حقوق شهروندی و داشتن حق انتخابی، به دور از دغدغه هایی منبعث از چه کنم چه کنم های موجود در بطن جامعه میباشد. مطمانن رعایت این اصول، نه تنها احترام به شأن و منزلت اجتماعی شهروندان این حوزه میباشد، بلکه دست بسیاری از سودجویان و بداخلاقی های انتخاباتی در این حوزه را کوتاه خواهد نمود و قطعا ادامه دار شدن این جریان، سوالاتی در همین زمینه را نسبت به بانیان جریان مذکور در اذهان باقی خواهد گذارد.

البته دور از ذهن نخواهد بود که اصرار به ادامه‌ی این دور باطل و عدم شفاف سازی ، لطماتی به حیات سیاسی این طیف های ارزشمند وارد خواهد نمود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.