کد خبر : 6904
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آبان 1398 - 7:45
-

اربعین آینده تردد مرزی خبرنگاران تسهیل خواهد شد

اربعین آینده تردد مرزی خبرنگاران تسهیل خواهد شد

اربعین آینده تردد مرزی خبرنگاران تسهیل خواهد شد معاون امنیتی انتظامی خوزستان به لزوم تسهیل تردد عکاسان و خبرنگاران در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: برای تسهیل در تردد خبرنگاران، جهت پوشش مراسم اربعین سال آینده صدور کارت تردد یکپارچه پیشنهاد شده است. به گزارش شبکه خبری خوزستان، حبیب الله آصفی معاون امنیتی انتظامی

اربعین آینده تردد مرزی خبرنگاران تسهیل خواهد شد
معاون امنیتی انتظامی خوزستان به لزوم تسهیل تردد عکاسان و خبرنگاران در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: برای تسهیل در تردد خبرنگاران، جهت پوشش مراسم اربعین سال آینده صدور کارت تردد یکپارچه پیشنهاد شده است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان، حبیب الله آصفی معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خوشبختانه تحریم ها و فشار اقتصادی و تنگناهای مالی مردم باعث اختلال در پذیرایی از زوار اباعبدالله حسین ایجاد نشد.

وی با بیان این که اربعین امسال نیز با پیگیری و برنامه زیری‌های فراوان انجام شد افزود: بسیاری از مذاهب دیگر نیز در این مراسم شرکت کردند و امروزه واقعه اربعین آینه تمام نمای عشق به اباعبدالله است.
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان این که نیروی انتظامی با بیش از ۶هزار نیرو امنیت زوار را تامین می‌کرد ادامه داد: تمامی نیروهای امنیتی و انتظامی اعم از سپاه، بسیج و ارتش در طول ایام اربعین به خوبی توانستند امنیت زوار را تامین کنند.

آصفی از حضور کمرنگ عکاسان و هنرمندان در اربعین اشاره کرد و گفت: از واقعه بزرگ اربعین چندین کتاب می‌توان نوشت و نیاز است حضور عکاسان، خبرنگاران و دیگر هنرمندان در این زمینه بیشتر باشد.

در این جلسه عده ای از خبرنگاران به تردد دشوار خبرنگاران اعتراض کردند که آصفی در پاسخ گفت: پیشنهاد شده که برای اربعین سال بعد صدور کارت تردد مرزی به نیروی انتظامی استان با هماهنگی ستاد اربعین محول شود همچنین صدور این کارت‌ها یکپارچه شود تا مشکلی برای تردد خبرنگاران وجود نداشته باشد.

دبیر ستاد اربعین خوزستان نیز در این جلسه راهپیمایی اربعین را یک رویداد بین المللی دانست و افزود: میزبانی از زائران امام حسین(ع) برکتی است که برای مردم خوزستان وجود دارد.

نجاتی با بیان این که امروزه اربعین یک واحد مستمر و رسمی در استانداری دارد عنوان کرد: رسانه ها باید پیام اربعین را منتقل کنند و رویداد بزرگ اربعین را به دنیا منتقل کنند.

وی در خصوص جمع آوری ضایعات پس از اربعین گفت: شهرداری ها در این امر باید توجه جدی داشته باشند و با توجه به این که حجم ضایعات زیاد است باید منسجم عمل کنند.

دبیر ستاد اربعین خوزستان با بیان این که از مرز شلمچه در یک روز ۱۱۰هزار نفر عبور کردند افزود: عدم امادگی کشور عراق در تامین خدمات این تعداد از زوار سبب کمبود وسایل حمل و نقل شود که این موضوع افزایش نامتعارف کرایه ها را به دنبال داشت.

نجاتی به فعالیت ۶۰۰موکب در دو مرز استان خوزستان در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طول ایام اربعین مشکلی از نظر خدمات رسانی به زوار وجود نداشت.

انتهای پیام/ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.