کد خبر : 37471
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 - 12:16
-

خطیب جمعه دزفول: دشمن از مماشات و رافت اسلامی سوء استفاده کرده است

خطیب جمعه دزفول: دشمن از مماشات و رافت اسلامی سوء استفاده کرده است

دزفول-شبکه خبری خوزستان- امام جمعه دزفول با بیان اینکه دشمن از مماشات و رافت اسلامی سوء استفاده کرده است، گفت: دشمن به دنبال گرفتن امنیت از کشورمان و استفاده از آن در فضای بین المللی است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود: انسان‌هایی که به اقشار مختلف جامعه آگاهی می‌بخشند و مردم را از توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن آگاه می‌کنند و به شبهات دینی مردم پاسخ می‌دهند در واقع جهاد تبیین می‌کنند.

وی ادامه داد: این روزها تعابیری مانند جنگ شناختی و ترکیبی و امثال آنها سر زبان‌ها است و در رسانه‌ها و فضای مجازی از این تعبیرها و تحلیل‌ها زیاد استفاده می‌شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه دشمن اخیرا از تمام توان خود استفاده و سعی کرده عامه مردم را با خود همراه کند، بیان کرد: مردم با بصیرت فریب دشمن را نخورند و فقط عده‌ای تحت تاثیر فتنه‌ها و نقشه‌های دشمن دست به جنایت ‌هایی زدند که البته عامه مردم با آنها همراه نشدند.
وی به اینکه دشمن جنگ تمام عیار ترکیبی را آغاز کرده است، افزود: رعایت نکردن قواعد و تغییر رویکردهای جنگی باعث شد الگوی جدیدی در میدان جنگ به نمایش گذاشته شود که ابعاد گسترده ای به همراه داشت.
امام جمعه دزفول به ابعاد جنگ ترکیبی اشاره و بیان کرد: جنگ اقتصادی از سوی کشور یا کشورهای متخاصم با هدف هزینه اقتصادی کشور مقابل انجام می‌شود و کشورهای غربی در همین راستا تحریم‌های زیادی علیه ایران اعمال کرده‌اند.
وی ادامه داد: بعد دیگر جنگ نیز جنگ سایبری است که از ابعاد پیچیده و مبهم جنگ ترکیبی و بسیار اثرگذار است و روی شکل گرفتن ذهن، پنهان کاری واقعیت،  بزرگنمایی چیزهای کوچک و کوچک کردن کارهای بزرگ کار می‌کند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی، جنگ اطلاعات را یکی دیگر از ابعاد جنگ ترکیبی دانست و گفت: نیروهای ویژه‌ای  در جنگ ترکیبی تربیت می‌شوند و با آموزش‌های سخت و پیچیده در عملیات‌های با ریسک بالا شرکت می‌کنند که نمونه آن آموزش‌های فوق العاده برخی لیدرهای اغتشاشات بود.
وی حمایت از نابسامانی و شورش‌های محلی را از دیگر ابعاد جنگ ترکیبی عنوان کرد و افزود: هرجا ناآرامی ایجاد می‌شود افرادی به سرعت پیدا می‌شوند و قضیه را بزرگنمایی می‌کنند.
خطیب جمعه دزفول بیان کرد: دیپلماسی نیز یکی از عرصه‌های بسیار مهم جنگ ترکیبی است که در اعمال قدرت نرم در عرصه بین الملل فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در جنگ نرم باید با فکر، فراست و دقت این مولفه‌ها را کنار هم چید، به نقش شیطان بزرگ در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: وزیر خارجه آمریکا با اشک تمساح ریختن، خود و مردم آمریکا را داغدار کشته شدن مهسا امینی نشان داد حال آنکه از چند دهه پیش دشمنی علنی خود را نسبت به ایران نشان داده‌اند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی گفت: آمریکا در هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایرانی که منجر به  شهادت مظلومانه ۳۰۰ نفر ایرانی شد به فرمانده خود مدال هم داد و اکنون عزادار یک دختر ایرانی هستند که براثر اتفاقی از دنیا رفته است.

وی به نقش رژیم خبیث آل سعود نیز اشاره کرد و افزود: آل سعود در جریان اغتشاشات وظیفه تامین نیازهای مالی و تجهیزات نظامی گروه‌های تجزیه طلب کُرد و بلوچ را برعهده داشت؛ در واقع کار بین دشمنان تقسیم شده و در فضای رسانه‌ای نیز شبکه‌های اینترنشنال و منو تو شبانه روز تلاش دارند مردم ایران را تحریک کنند.
امام جمعه دزفول یکی از مهمترین برنامه‌های دشمن را  به راه انداختن جنگ داخلی و تجزیه سازی دانست و اظهارداشت: برنامه این کشورها حساب شده است و می‌طلبد در این جنگ پیشرفته و رسانه‌ای دقیق عمل کنیم.
 وی با بیان اینکه در جنگ رسانه‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم، حادثه غم انگیز تروریستی ایذه که جنایت کاران آشوبگر برگ دیگری از وحشی گری خودشان را به نمایش گذاشتند را به خانواده شهدا تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی برگزاری آیین باشکوه تشییع این شهدا در ایذه را یادآور شد و گفت: مردم این شهرستان بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند. 

وی این ضایعه دردناک را به خانواده شهدا به ویژه خانواده کیان ۹ ساله که در این ترور کور بی‌رحمانه به شهادت رسید، تسلیت گفت و برای مجروحان و مصدومان این حادثه آرزوی سلامت و تندرستی کرد.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه این عملیات تروریستی همه استان و کشورمان را عزادار کرد، گفت: امیدواریم به زودی خون مظلومانه این شهدا دامان تروریست‌ها و اربابانشان را بگیرد و این ناامنی‌ها برطرف شوند.

وی افزود: مردم ایران طی چند دهه اخیر با شهادت و جانبازی انس گرفته‌اند و بسیجیان جان برکف و نیروهای انتظامی مظلوم و مقتدر، روحانیون و همه اقشار جامعه به پای انقلاب و خون شهدا ایستاده اند در نتیجه مشکلاتی که دشمنان برای جامعه پیش آورده اند هیچ کدام باعث نمی‌شود مردم از انقلاب و نظام روی برگردانند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: دشمن مذبوحانه دست به ترورهای کور می‌زند و می‌خواهد باعث ناامنی و رعب و وحشت در جامعه شود ضمن اینکه در برخی موارد قصد دارند با تهدید، مردم را با خود همراه کنند ولی باید بدانند مردم هزاران شهید داده اند و انقلاب را ارزان به دست نیاورده‌اند که ارزان از دست بدهند.
وی افزود: مسوولان به خاطر اینکه فضای کشور امنیتی نشود مماشات می‌کنند و حتی سلاح جنگی دست بسیجیان و نیروی انتظامی نمی‌دهند که این موضوع باعث شده نیروهای اغتشاشگر مسلح، نیروهای بسیجی و نظامی را ناجوانمردانه به شهادت برسانند.
امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه مماشات هم حدی دارد از مسوولان به ویژه مسوولان قضایی خواست عاملان جنایت‌های اخیر را محاکمه و مجازات کنند.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: فتنه‌ای توسط دشمن در دزفول در جریان است که به نام یک پزشک ناشناس پزشکان را تحریک می‌کنند به نیروهای انتظامی خدمات پزشکی ارائه نشود.
وی افزود: یک یا ۲ مورد نیز پیدا شد که برخورد صورت گرفت ضمن اینکه مقرر شده این فتنه دشمن خنثی شود چراکه نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی برای امنیت کشور تلاش می‌کند و خود را در معرض خطر قرار می‌دهد.

امام جمعه دزفول بیان کرد: در برخی موارد مطرح شد که به علت قطعی اینترنت امکان تجویز نسخه الکترونیکی فراهم نیست که گفتیم نسخه کاغذی تجویز شود و همکاری‌های لازم صورت گیرد.
خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه‌ها هفته کتابخوانی را گرامی داشت و گفت: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر کتابخوانی دارند به طوری که کتابخوانی به عنوان یکی از مطالبات پرتکرار فرهنگی مقام معظم  رهبری  همواره مطرح است و باید به آن توجه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل