کد خبر : 34366
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 7:05
-

اخبار شوشتر

تصرف اراضی ملی در ابتدای جاده شوشتر توسط زمین خواران + تصاویر

تصرف اراضی ملی در ابتدای جاده شوشتر توسط زمین خواران + تصاویر
متاسفانه علیرغم اطلاع از تخریب و تجاوز این اراضی، عکس العملی از سوی نهادهای مربوطه صورت نگرفته و به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل نکرده‌اند.

تصرف اراضی ملی در ابتدای جاده شوشتر توسط زمین‌خواران

 

شبکه خبری خوزستان | اراضی و مراتع طبیعی در بخش سه شهرستان شوشتر واقع در ابتدای جاده مسجد سلیمان که غرب ناحیه صنعتی شوشتر است، به نظر می‌رسد مورد تصرف قرار گرفته و این اقدام هر روز در حال گسترش است.

تصرف اراضی ملی در ابتدای جاده شوشتر توسط زمین‌خواران

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرگزاری فارس از شوشتر، چند تن از مخاطبان این خبرگزاری با ارسال تصاویر و پیام‌هایی از اقداماتی مشابه زمین خواری یا تصرف اراضی ملی در ابتدای جاده شوشتر به مسجدسلیمان ابراز نگرانی کرده‌اند، که برای روشن شدن موضوع آن را مورد پیگیری قرار گرفته شد.

 

یکی از این مخاطبان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اراضی و مراتع طبیعی در بخش سه شهرستان شوشتر واقع در ابتدای جاده مسجد سلیمان که غرب ناحیه صنعتی شوشتر است، به نظر می‌رسد مورد تصرف قرار گرفته و این اقدام هر روز در حال گسترش است.

 

 

 

وی افزود: این موارد را به دستگاه‌های مرتبط و ادارات مختلفی که توان بررسی و مقابله با این موضوع را دارند، اطلاع داده‌ایم اما تاکنون اقدام قابل ملاحظه‌ای صورت نگرفته است.

یکی دیگر از شهروندان بیان می‌کند: متاسفانه بعضاً با سند ساختگی و جعلی در مجاورت اراضی ملی و طبیعی بر تصرفات و تجاوز خود به شکل زیرکانه‌ای سرپوش گذاشته‌اند و مسیری که آبراهه و دره و جزء اراضی مرتعی به حساب می‌آید را سند دار کردند.

وی اضافه کرد: متاسفانه علیرغم اطلاع از تخریب و تجاوز این اراضی، عکس العملی از سوی نهادهای مربوطه صورت نگرفته و به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل نکرده‌اند.

تنها بخشی از اراضی مربوط به منابع ملی است

اما در این رابطه غلامرضا نظری رئیس مناطع طبیعی شوشتر در اظهار کرد: این مسئله از اوایل سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفته و طبق بررسی‌هایی که از نقشه‌ها و پلاک‌ها انجام شده، مالکیت بخشی از اراضی ابتدای جاده شوشتر به مسجدسلیمان متعلق به منابع طبیعی هستند.

 

 

نظری افزود: افرادی که در آن محدوده در حال ساخت بنا یا اعمال تغییراتی در اراضی هستند قانوناً مالک بوده و دارای اسناد هستند.

وی بیان کرد: تنها بخشی از آن‌ نقطه جزء اراضی مربوط به منابع ملی بوده که برای رفع تصرف آن پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این خصوص ضمن تشکیل پرونده در مراجع قضایی و شکایتی که انجام داده‌ایم، از طریق اداره ثبت اسناد و املاک هم پیگیری‌هایی صورت گرفته تا بتوان در صورت تشخیص مراجع قانونی، سند بخشی از این اراضی که متعلق به منابع طبیعی است ابطال شده و به اراضی ملی بازگردد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.