کد خبر : 56273
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 10:45
-

برداشت ۵۱ هزار تن گندم در خوزستان

برداشت ۵۱ هزار تن گندم در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون ۵۱ هزار تن خوشه طلایی گندم از سطح مزارع خوزستان برداشت شده است.

 

برداشت ۵۱ هزار تن گندم در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون ۵۱ هزار تن خوشه طلایی گندم از سطح مزارع خوزستان برداشت شده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان: عبدالرضا سیداحمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: برداشت گندم که مهمترین محصول کشاورزی کشور است از ۲۰ فروردین آغاز شده و ۱۰۵ مرکز خرید این محصول را برعهده دارند.

وی افزود: تاکنون ۵۱ هزار تن گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی، غله و کارخانجات آرد و سایر مباشران خریداری شده است.

سیداحمدی ادامه داد: برداشت کلزا نیز از ۱۴ فروردین آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول برداشت و در حال حمل به کارخانجات است.

وی با بیان اینکه امسال بخش خصوصی توانسته بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان را پرداخت کند اظهار امیدواری کرد: این روند ادامه یابد و کل محصولی که توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود در اسرع وقت پرداخت و کشاورزان کشت بعدی تشویق شوند.

سیداحمدی گفت: امسال ۱۰ هزار تن کلزا بیشتر از سال قبل کلزا خریداری شده و پیش بینی می شود بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته محصول کلزا از کشاورزان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در خصوص برداشت چغندرقند قند نیز بیان کرد: چغندرقند یکی دیگر از محصولات پاییزه استراتژیک است که بیشترین سطح  این محصول  با ۲۲هزار هکتار در استان خوزستان کشت می‌شود.

سیداحمدی گفت: برداشت چغندرقند از ۲۷ فروردین شروع شده و تمام تلاش ها بر  این است که محصول برداشت شده با هماهنگی استانداری، پایانه‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ارگان‌ها به کارخانجات داخل و خارج استان منتقل شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن چغندرقند بیشتر در خوزستان تولید و به خوداتکایی کشور در تولید این محصول استراتژیک کمک شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل