کد خبر : 986
تاریخ انتشار : شنبه 28 اردیبهشت 1398 - 10:15
-

اراضی ملی در چنگال متصرفان؛ موضوع تصرف اراضی ملی با جدیت پیگیری می‌شود

اراضی ملی در چنگال متصرفان؛ موضوع تصرف اراضی ملی با جدیت پیگیری می‌شود

فرماندار بهبهان گفت: احکام قلع و قمع متصرفین اراضی ملی باید با جدیت پیگیری و اجرا شود مسئله تصرف اراضی ملی یکی از مهم‌ترین مسائل روز کشور است که مورد کشمکش قرار گرفته و مسئولان امر در تلاشند به این موضوع خاتمه داده و دست متصرفان را از منابع طبیعی و اراضی ملی کوتاه کنند.

فرماندار بهبهان گفت: احکام قلع و قمع متصرفین اراضی ملی باید با جدیت پیگیری و اجرا شود

مسئله تصرف اراضی ملی یکی از مهم‌ترین مسائل روز کشور است که مورد کشمکش قرار گرفته و مسئولان امر در تلاشند به این موضوع خاتمه داده و دست متصرفان را از منابع طبیعی و اراضی ملی کوتاه کنند.

صیانت از این اراضی به‌ دلیل گستردگی از یک سو و از سوی دیگر غنی بودن منابع آن موجب شده متصرفان با به‌کار بردن روش‌های مختلفی دست به تصرف زده و

به‌صورت غیرقانونی ارتزاق یا ویلاسازی می‌کنند.

شهرستان بهبهان با توجه به گذر رودخانه و سد‌ها و مرغوبیت اراضی منابع طبیعی به یکی از مستعدترین شهرهایی برای تصرف مبدل شده و ساخت‌وسازهای غیر مجاز و جنجالی در آن صورت گرفت است.

حمایت تمام قد فرماندار جوان از قلع و قمع تصرفات اراضی ملی

محمد حری در نشست حفاظت از اراضی ملی اظهار داشت: طی دو هفته اخیر در سه منطقه خائیز ، دره گرمابه و آب محک ، حکم قلع و قمع اجرا و در آینده نزدیک تعداد دیگری از پرونده های مهم و حساس اجرا می‌شود.

وی افزود: اگر در ابتدا جلوی متصرفین اراضی ملی گرفته می شد ، امروز با این مشکلات مواجه نبودیم ، احکام قضایی باید با جدیت پیگیری و اجرا شوند و بنده با تمام توان حمایت می‌کنم.

فرماندار بهبهان بیان کرد: آن دسته از پرونده های قضایی شامل کیفری – حقوقی قلع و قمع که آراء آنها به نفع دولت قطعی شده اداره منابع طبیعی در اسرع وقت حکم را با هماهنگی مراجع مربوطه اجرا کنند.

حمایت؛ از حرف تا عمل

بحث قلع و قمع تصرفات در اراضی ملی موضوعی جدی است که نیازمند کار کارشناسی شده و قاطعیت در برخورد از سوی مجریان آن باشد، بنابراین لازم است احکام صادره از سوی قوه قضائیه عینا و به‌دور از مماشات به اجرا درآید.

بازوهای اجرایی و مجریان احکام صادره از جمله منابع طبیعی و محیط زیست جدای از این‌که باید پیش‌تر به موضوع تصرف اراضی ملی و ویلاسازی در آن‌ها ورود می‌کردند، حال با عزم جدی مسئولان امر نباید انفعال از خود نشان داده و تسامحی در اجرای آن انجام بدهند.

حمایت مسئولان باید جدی بوده تا آزمون جدید مسئولان بهبهانی با نمره قابل قبولی به اتمام برسد و فقط به حرف بسنده نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.