کد خبر : 24424
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 4:33
-

اثری از توسعه در دومین شهر نفتی ایران دیده نمی شود/ ۶۰ درصد مردم منطقه زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند

اثری از توسعه در دومین شهر نفتی ایران دیده نمی شود/ ۶۰ درصد مردم منطقه زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند

نماینده مردم بهبهان در مجلس با بیان اینکه اثری از توسعه در دومین شهر نفتی ایران دیده نمی شود، گفت: ۶۰ درصد مردم منطقه زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند. محمدطلا مظلومی اظهار داشت: شهر آغاجاری دومین شهر نفتی کشور است ولی نفت در این منطقه آثار شومی بر جای گذاشته و اثری از پیشرفت

نماینده مردم بهبهان در مجلس با بیان اینکه اثری از توسعه در دومین شهر نفتی ایران دیده نمی شود، گفت: ۶۰ درصد مردم منطقه زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.
محمدطلا مظلومی اظهار داشت: شهر آغاجاری دومین شهر نفتی کشور است ولی نفت در این منطقه آثار شومی بر جای گذاشته و اثری از پیشرفت و توسعه، رفاه و آسایش برای مردم این منطقه نیست.

وی با بیان این که تمام تاسیسات و چاه‌های نفتی در آغاجاری است اما تاسیسات خدمات دهی وجود ندارد افزود: بیش ار ۶۰ درصد مردم این شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که واقعا امکانات آن در حد روستا هم نیست.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از شهر شدن آغاجاری اداره جهاد کشاورزی مستقر شد اما مشکل اصلی آن عدم داشتن یک ساختمان یا کانال‌های درجه ۳ و ۴ که لوله‌های آن خریداری شده اما اعتباری برای ادامه طرح تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به این که بخش جولکی که همه مردم آن از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند گفت: متاسفانه از دارا بودن یک شهرک دامپروری نیز محروم مانده است و اولین درخواست ما رسیدگی به این مسائل است و موضوع بعدی منطقه عشایری در ۵ کیلومتری بهبهان است که از سال ۱۳۷۲ مجوز تجمیع عشایر و احداث شهرک عشایر پیش بینی شده حتی آبیاری تحت فشار و تبدیل اراضی دیم به آبی نیز انجام گرفته اما بعد از سالیان متمادی بدلیل عدم تخصیص اعتبار مغفول مانده است.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بخش مرکزی یک مرکز خدمات کشاورزی وجود دارد اما ساختمانی ندارد که انتظار است مرکز تحقیقات در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

مظلومی تصریح کرد: بعد از استان فارس بیشترین گل نرگس در بهبهان تولید می‌شود و برتری هم دارد و بالغ بر ۳۵۰ هزار هکتار نرگس زار وجود دارد که توانسته رونق خوبی در معیشت ایجاد کند اما مشکلاتی دارند که انتظار است در وزارتخانه دیده شود و قانون برای این عزیزان تسهیل شود.

وی ادامه داد: با توجه به مستعد بودن زمین‌های کشاورزی شهرستان و همچنین سابقه مردم در کشت چغندر قند با هدف کاهش نرخ بیکاری در بهبهان وجود ندارد با وجود سرمایه گذار مکان در اختیار گذاشته نشده که امیدواریم جناب وزیر به آن توجه کند.

وی خاطر نشان کرد: تداخلات مرزی با دو استان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد برای ما دردسرساز شده و معمولا در فصل کوچ عشایر باعث شده ناهماهنگی‌هایی انجام گرفته و مدیران مربوطه نیز موضوع را تصدیق می‌کنند که امیدورایم در دستور کار وزیر قرار بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.