جلسه ستاد کرونای هندیجان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد + تصاویر

جلسه ستاد کرونای هندیجان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد + تصاویر

شبکه خبری خوزستان | جلسه ستاد کرونای شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.   به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما از شهرستان هندیجان در جلسات ستاد کرونا با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران

شبکه خبری خوزستان | جلسه ستاد کرونای شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما از شهرستان هندیجان در جلسات ستاد کرونا با حضور بهنام خضعلی معاون فرماندار و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

 

بهنام خضعلی در ابتدا گفت : جهت اقناع وافزایش استقبال از واکسن در بین دانش آموزان و خانواده های آنان ، آموزش و پرورش جلسات مشترک با شبکه بهداشت برای دانش آموزان و والدین آنها برگزار نماید.

 

وی افزود : ویروس جدید کرونا در دنیا در حال گسترش است، برای مقابله با ورود ویروس کرونای جدید میبایست از مرزسجافی به شدت مراقبت شود ، تمامی اقدامات اعم از انجام تست پی سی آر توسط اکیپهای بهداشت با همکاری دریابانی، جلوگیری از ورود ملوانان به شهرستان تا زمان اعلام نتیجه تست و قرنطینه افراد مثبت تا زمان بهبودی با دقت وجدیت هرچه بیشتر، ادامه و اجرا شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در ادامه اظهار داشت : از آغاز کرونا تا کنون بیش از  ۱۹ هزار تست کرونا در شهرستان انجام شده که در این مدت ۳۹۶۱ نفر مثبت شناسایی شده است که ۷۴ نفر از آنان در طول دو ماه گذشته مبتلا شده اند.هم اکنون نیز یک بیمار کرونایی در بیمارستان بستری میباشد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت رعایت دستورالعملها در بین مردم و همچنین کارکنان ادارات، همچنان پایین است و نسبت به ماههای قبل پایینتر نیز شده است، بطوری که تنها ۳۲ درصد مردم از ماسک استفاده میکنند. در حالی که در خطر ورود کرونای جدید به کشور هستیم، درصورت ادامه بی تفاوتی وعدم رعایت دستورالعملها پیک جدید میتواند بسیار سخت باشد.
دکتر رئیسی بیان داشت: تا کنون ۴۷۴۶۲ دوز واکسن کرونا در شهرستان تزریق شده است. ۸۲ درصد از جامعه گروه هدف (شامل تمامی افراد بالای ۱۲سال) یک نوبت واکسن و ۶۵ درصد نیز دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند.

 

در پایان جلسه، شبیبی کارشناس حشره شناسی مرکز بهداشت هندیجان توضیحاتی درباره وضعیت پرخطر شهرستان در مقابل ورود و استقرار پشه آئدس ارائه کرد و حاصل آن مصوباتی بود که ادارات ذیربط جهت جلوگیری از ورود و استقرار پشه آئدس ملزم به اجرای آنها شدند.

 

لازم به ذکر است این پشه ناقل بیماری تب دنگ میباشد و ممکن است توسط لنجهایی که به کشورهای همسایه مسافرت میکنند وارد شهرستان شود. این پشه در دو سال گذشته در بندر لنگه و گنگ استان هرمزگان شناسایی شده است.

خبرنگار ناصر حکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.